Suzanne Innes-Stubb nimitetty johtavaksi työelämäasiantuntijaksi Aalto-yliopiston kauppakorkeakouluun

Yritysjuridiikan asiantuntija Innes-Stubb vahvistaa Kauppakorkeakoulun osaamista vastuullisessa yritystoiminnassa. Hän aloittaa tehtävässä syyskuun alussa.
Potrettikuva Suzanne Innes-Stubbista, hän hymyilee ja katsoo kohti kameraa
Kuva: Jussi Ratilainen

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu on kutsunut oikeustieteen maisteri Suzanne Innes-Stubbin johtavaksi työelämäasiantuntijaksi yritysjuridiikan oppiaineeseen. Innes-Stubbin kolmivuotinen osa-aikainen työsopimus alkaa 1. syyskuuta 2024 ja tehtävä sijoittuu laskentatoimen laitokselle.

Innes-Stubb on kutsuttu tehtävään, koska Kauppakorkeakoulu haluaa panostaa ajankohtaiseen yritysmaailman tuntemukseen yritysjuridiikan oppiaineessa.  Vastuullinen yritystoiminta on yksi Kauppakorkeakoulun tutkimuksen painopisteistä.

”Kauppakorkeakoulun maisteriopinnoissa yritysjuridiikan pääaine kasvattaa jatkuvasti suosiotaan. Suzanne Innes-Stubbin erityisosaaminen vastuullisen yritystoiminnan alalta vahvistaa oppiainetta entisestään”, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun dekaani Timo Korkeamäki sanoo.

Suzanne Innes-Stubb työskentelee tällä hetkellä Kone Oyj:ssä, jossa hän johtaa globaalia compliance-tiimiä (Vice President, Global Compliance). Tiimi vastaa muun muassa Koneen eettisistä ohjesäännöistä, ihmisoikeuskysymyksistä, pakote-, korruptio- ja petosasioista sekä häirinnän ja syrjinnän vastaisesta työstä. Aiemmin hän on työskennellyt Sanoma-konsernissa vastuullaan kilpailuoikeuteen, etiikkaan ja vaatimuksenmukaisuuteen liittyvät asiat.

Suzanne Innes-Stubb tulee tehtävässään esimerkiksi opettamaan yritysjuridiikan valinnaisia kursseja maisteritasolla. Tarkemmista työtehtävistä päättää laskentatoimen laitos, jonne yritysjuridiikka sijoittuu.

”On hienoa päästä tässä vaiheessa uraani jakamaan osaamistani tuleville ammattilaisille Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa. Uskon kehittyväni myös itse ammatillisesti akateemisessa maailmassa”, Suzanne Innes-Stubb sanoo.

Suzanne Innes-Stubb on suorittanut perustutkintonsa (BSc (Hons), Bachelor of Science) brittiläisessä Surreyn yliopistossa, jossa hän opiskeli oikeustiedettä sekä ranskaa ja saksaa. Hän on suorittanut asianajajan pätevyyden Englannissa ja Walesissa. Oikeustieteen maisterin (LLM, Master of Laws) tutkinnon eurooppaoikeudesta hän on suorittanut Belgian Bruggessa sijaitsevassa College of Europessa vuonna 1995. Innes-Stubbin puoliso on 1. maaliskuuta 2024 kautensa aloittanut tasavallan presidentti Alexander Stubb.

Johtavan työelämäasiantuntijan (Executive in Residence) tehtävä tukee Kauppakorkeakoulun tavoitetta rakentaa siltoja käytännön liike-elämän ja korkeakoulun tutkimus- ja opetustyön välille. Dekaani nimittää henkilön tehtävään laitoksen johdon aloitteesta. Tehtävässä toimivat henkilöt ovat tyypillisesti teollisuuden ja yritysmaailman johtavia asiantuntijoita, jotka kutsutaan Aalto-yliopistoon enintään kolmen vuoden määräajaksi. Työsopimus voidaan uusia yhden kerran. Yleisimmin työtehtävät liittyvät mentorointiin, opetukseen tai tutkimukseen. Tällä hetkellä johtavina työelämäasiantuntijoina Kauppakorkeakoulussa toimivat Taavi Heikkilä, Osmo Soininvaara ja Henry Tirri

Lisätietoja:
Timo Korkeamäki, dekaani, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu, puh. 040 483 4060
Riikka Haikarainen, viestintäpäällikkö, Aalto-yliopisto, puh. 040 821 5060

Tasavallan presidentin kanslian tiedote

Min-Kyu Paek
Nimitykset Julkaistu:

Min-Kyu Paek on nimitetty määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään Kemian tekniikan ja metallurgian laitokselle.
Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: