Suunnittelija Elli Hämäläiselle ja Aalto-yliopistolle kunniamaininta urheilijan kaksoisuran edistämisestä

Kunniamaininnan myönsi Suomen Olympiakomitean Urheiluakatemiaohjelma ja URA-säätiö.
Timo Saarinen, Juha Dahlström, Elli Hämäläinen ja Timo Korkeamäki
Elli Hämäläinen sai kunniakirjan urheilijoiden kaksoisurien edistämisestä URHEAn Juha Dahlströmiltä (2. vas.). Myös dekaani Timo Korkeamäki ja professori Timo Saarinen osallistuivat pienimuotoiseen palkitsemistilaisuuteen. Kuva: Roope Kiviranta / Aalto

Kauppakorkeakoulun oppimispalveluiden suunnittelija Elli Hämäläinen on viime vuosina tehnyt Aalto-yliopistossa ansiokasta työtä urheilijoiden kaksoisuran eteen. Urheilijoiden kaksoisuralla pyritään siihen, että tavoitteellisen urheilun ja opintojen yhdistäminen olisi mahdollisimman toimivaa ja tasapainoista. Elli Hämäläisen ansiokas työ urheilijoiden kaksoisuran eteen on nyt noteerattu, mistä todisteena Suomen Olympiakomitean Urheiluakatemiaohjelma ja URA-säätiö myönsivät hänelle kunniamaininnan.

”Kaksoisuran mahdollistaminen on suomalaisen urheilun arvovalinta. Päästäkseen maailman huipulle ja jaksaakseen tehdä vuosien työn moni urheilija tarvitsee myös urheilun ulkopuolisia haasteita. Urheilun ja opiskelun yhdistäminen tukee tuloksen tekemistä, kun sitä rytmittää urheilun ehdoilla”, sanoo Pääkaupunkiseudun urheiluakatemia URHEAn huippu-urheilukoordinaattori Juha Dahlström.

URHEA on vuonna 2003 käynnistynyt Suomen Olympiakomitean hyväksymä virallinen huippu-urheiluakatemia. Akatemia toimii kiinteässä yhteistyössä Olympiakomitean huippu-urheiluyksikön kanssa ja sen taustalla toimii Urhea-säätiö.

Tavoitteisiin erinomaisella tiimityöllä

Elli Hämäläisen työhön urheilijoiden kaksoisuran edistämisessä on kuulunut Aallon URHEA-tiimin vetäminen. Tiimiin ovat kuuluneet Aallon kuuden korkeakoulun URHEA-koordinaattorit eli Ellin lisäksi Virpi Riissanen (Insinööritieteiden korkeakoulu), Niina Arppe (Kemian tekniikan korkeakoulu), Tiina Kerola (Perustieteiden korkeakoulu), Piia Ylitalo (Sähkötekniikan korkeakoulu) ja Naoko Nakagawa (Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu). Elli Hämäläinen on rakentanut tiiminsä kanssa URHEA-urheilijoille kaksi 3 opintopisteen kokonaisuutta, joiden vastuuopettajana toimii Kauppakorkeakoulun entinen varadekaani, professori Timo Saarinen.

”Olen otettu kunniamaininnasta. On ollut mielenkiintoista ja antoisaa olla mukana kehittämässä kaksoisura-asioita tiimimme kanssa ja on hienoa saada Aallolle ja työllemme tällainen tunnustus. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin ja kehittää asioita lisää”, sanoo Elli Hämäläinen.

Palkinto julkistettiin 17.9. Tampereella järjestetyn huippuvaiheen kaksoisuraseminaarin yhteydessä. URHEAn Juha Dahlström ojensi sen Elli Hämäläiselle Kauppakorkeakoululla järjestetyssä kahvitilaisuudessa 21.10.

Viime vuosien kehitystyöhön Kauppakorkeakoulussa kuuluu myös se, että vuodesta 2019 alkaen Kauppakorkeakoulu on mahdollistanut vuosittain 12 opiskelijalle sisäänpääsyn kandidaattiohjelmaan erityisperustein. Urheilulliset saavutukset on ollut yksi peruste, jolla Kauppakorkeakouluun on voinut hakea erityiset saavutukset -hakuryhmässä.

Course work for Smart Wearables
Opinnot Julkaistu:

Smart Wearables -kurssit opettavat opiskelijoille insinööri- ja muotoilutaitoja

Smart Wearables -kurssien monialaisissa tiimeissä syntyy uskomattoman luovia projekteja, joiden parissa eri alojen opiskelijat pääsevät oppimaan toisiltaan.
Kuva opiskelijoista juttelemassa
Opinnot Julkaistu:

Tauolta tutkintoon - Back on track –työpajasarja 8.10. & 29.10.2024

Aallon opintopsykologit ja opinto-ohjaaja järjestävät kahden kerran mittaisen workshopsarjan opintoihin palaaville tai viimeisen vuoden aikana hyvin vähän opiskelleille syksyllä 2024 englanniksi.
Havainnekuva puisesta lavarakenteesta torimaisemassa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Wood Programin 30-vuotisjuhlaprojekti nousee Kuhmon torille

Aalto-yliopiston puuarkkitehtuuriin erikoistuvat opiskelijat toteuttavat joka vuosi Wood Program -projektin. Opintokokonaisuuden 30-vuotisjuhlavuonna yhteistyökumppanina toimii Kuhmon kaupunki. Toteuttava kohde on Kuhmon torille nouseva torilava.
Two students and a professor sitting around a table, talking and looking at laptop screen.
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Tule uusien tohtoriopiskelijoiden tutoriksi kesäkuussa 2024

lmoittaudu uusien tohtoriopiskelijoiden tutoriksi kesäkuun orientaatiopäiville!