Suomenkielinen käännös on julkaistu Future of Work -kurssista

Future of Work -verkkokurssi on julkaistu suomeksi nimellä Työn tulevaisuus.
Hertta Vuorenmaa kuvataan useammalla videokameralla Aallon Kauppakorkeakoulun aulassa.

Future of Work -verkkokurssi on julkaistu suomeksi nimellä Työn tulevaisuus. Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu julkaisi kurssin ensimmäistä kertaa toukokuussa 2021 ja rekisteröityneitä käyttäjiä on jo yli 1 100 kurssin verkkoalustalla. Future of Work on Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun ensimmäinen monikielinen avoin verkkokurssi.

Kaikille avoin ja ilmainen Future of Work -verkkokurssi on suunniteltu lähtökohdaksi työn muuttumisen ymmärtämiselle ja sille, että muutoksella on monenlaisia vaikutuksia niin yhteiskunnallisella, organisaation kuin yksilön tasoilla. Kauppakorkeakoulun tutkijat ovat koonneet tämän MOOCin (Massive Open Online Course), joka tarjoaa akateemisia näkemyksiä työn tulevaisuudesta helposti saavutettavassa muodossa.

Olemme keskellä neljättä teollista vallankumousta, joka alkoi jo kauan ennen koronapandemiaa. Tulevaisuuden työn ymmärtäminen voi tuntua haastavalta jatkuvan tietotulvan keskellä. Tämä kurssi tarjoaa näkemyksen siitä, kuinka teknologinen kehitys meneillään olevan neljännen teollisen vallankumouksen aikana muuttaa työskentelytapaamme ja sitä, miten nämä muutokset vaikuttavat eri tasoilla.

Kurssin sisällöt perustuvat sekä akateemiseen tutkimukseen että hiljattain julkaistuihin globaalien järjestöjen, kuten Maailman talousfoorumin (WEF) ja Kansainvälisen työjärjestön (ILO) raportteihin. Future of Work -tutkimushankkeen tutkimusjohtaja Hertta Vuorenmaa, professori Kristiina Mäkelä ja Executive in Residence Juha Äkräs, kaikki kolme Kauppakorkeakoulun johtamisen laitokselta, ovat koonneet kurssimateriaalit. Future of Work -tutkimushanke on saanut rahoitusta Suomen Akatemialta neljäksi vuodeksi (2019–2022) ja se kokoaa yhteen Aalto-yliopistossa tehtävää, monitieteistä tulevaisuuden työn tutkimusta.

Laura Sivula, ohjelmajohtaja

“Moni meistä valmistautuu syksyllä koittavaan hybridi-työskentelyyn ja osittaiseen palaamiseen toimistoille. Koronapandemia on vaikuttanut tapaamme työskennellä, mutta monet muutokset ovat osa laajempaa ja pidempikestoisempaa kehityskulkua. Tämä kurssi auttaa ymmärtämään ja tutkailemaan työn muutosta monesta eri näkökulmasta ja toivottavasti myös luo uskoa tulevaan ja tulevaisuuden työn tulkitsemiseen. Kurssi on helppo suorittaa omaan tahtiin ja toivommekin, että mahdollisimman moni suomalainen löytää tämän kurssin pariin, etenkin nyt kun suomenkielinen kieliversio on myös saatavilla”, sanoo ohjelmajohtaja Laura Sivula.

Rekisteröidy kurssille osoitteessa: https://futureofwork.fi/fi/courses/tyon-tulevaisuus/

Syyskuussa alustalla julkaistaan myös uusi kurssi nimeltään Finland Works. Tällä kurssilla keskitytään erityisesti suomalaisen työkulttuurin ja työelämän erityispiirteisiin, joita tarkastellaan sekä yhteiskunnan, organisaatio- että yksilötasolla. Kurssi sisältää olennaista tietoa ja vinkkejä suomalaisesta työelämästä kaikille Suomesta työtä etsiville ja aiheesta kiinnostuneille.

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.