Sinusta opetusvideon tekijä – mistä aloittaa?

Vuonna 2020 Aalto Online Learning koki kaikkien aikojen suurimman kysynnän videoiden tuottamiseksi. Muutamassa vuodessa opetusvideot ovat raivanneet tiensä marginaalista opetuksen keskiöön. Nyt vuonna 2021 on selvää, että opetusvideot ovat täällä jäädäkseen.
Educational video production

Auttaaksemme opettajiamme tekemään erinomaisia videoita, Aalto Online Learning on tehnyt Yulia Gusevan kanssa uuden videosarjan opetusvideoiden tuottamisesta. Videosarja on nyt tarjolla digitaalisena kurssina Aalto-yliopiston sisäisessä Workday Learning- järjestelmässä.

Yulia on työskennellyt opetusvideoiden tuotannossa nyt yli kuusi vuotta. Tässä uudessa videosarjassa hän jakaa sekä oivalluksia että käytännön vinkkejä.

Suunnittelimme videot erityisesti seuraavia kahta kohderyhmää ajatellen:

1) opettajat, jotka tekevät ensimmäisiä opetusvideoitaan ja tarvitsevat apua aloittamiseen

2) opettajat, jotka ovat jo tehneet joitakin opetusvideoita, mutta jotka haluavat kuulla lisää käytännön vinkkejä ja siten kehittyä opetusvideoiden tuottamistaidoissaan

Tässä videosarjassa teemme katsauksen videotuotannon prosessiin ja kerromme mitä tapahtuu sen eri vaiheissa. Kerromme sekä tyypillisistä sudenkuopista että menestyksen avaintekijöistä, ja siten tarjoamme avaimet hyvien  opetusvideoiden tekemiseen.

Oletamme tässä sarjassa, että teet opetusvideosi joko kuvaajan kanssa studiossa, tai itsenäisesti itsepalvelustudiossa, joten emme kata kameroiden ja valaistuksen kanssa työskentelyn yksityiskohtia tai editoimista.

Tässä alla pikavilkaisu mitä tuleman pitää:

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Metallikuutio, jota kädet koskettaa