Sähköautojen lataamisen hintoja kampuksella alennetaan

Sähköautojen lataushintaa Otaniemen kampuksella ja Aalto Töölössä tarkistetaan 30.1.2023 alkaen. Uusi hinta on 0,30e/kWh*. Tarkista jatkossa voimassaoleva hinta Plugitin sovelluksesta tai ACREn verkkosivuilta.
Sähköauto Zoe
Kuva: Milla Uusitalo / ACRE

Sähköautojen lataushintaa Otaniemen kampuksella ja Aalto Töölössä tarkistetaan maanantaista 30.1.2023 alkaen. Uusi hinta on 0,30e/kWh*.

Aalto-yliopiston sähköenergian hinta määräytyy Nord Pool -sähköpörssissä. Pörssisähkön lisäksi sähkön kokonaiskustannus muodostuu sähkön siirtomaksuista sekä sähkön hankintaan ja latauspalvelun operointiin liittyvistä kuluista.

Jotta yliopiston latausasemien hinnat vastaavat jatkossa energian senhetkistä kustannusta mahdollisimman hyvin, lataushintaa tarkastellaan kuukausittain. Mahdollisista muutoksista tiedotetaan yliopiston sekä ACREn verkkosivuilla. Voimassa olevan lataushinnan voi tarkistaa Plugitin verkkosivuilta osoitteesta: https://app.plugitcloud.com/ tai osoitteesta https://acre.aalto.fi/fi/tietoa-meista/lataushinnasto

Pysäköintirajoitus sähköauton latauspaikoilla on tällä hetkellä 3h. Pysäköithän vain latauksen ajaksi.

Latauspisteitä tullaan kampuksen alueella vastedes lisäämään vuosittain. Osoitteeseen [email protected] voi lähettää kysymyksiä ja kehitysideoita koskien kampuksen tulevaa ja nykyistä latausinfraa.

Lisätietoja latureista ja latauksen käytännön asioista antaa Plugitin asiakaspalvelu, [email protected]

*Mikäli lataus maksetaan kortilla (eikä Plugitin tunnisteella tai sovelluksella), peritään latauspalveluntarjoaja Plugitin maksu 0,99e/lataus.

Otaparkki julkisivu
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Otaparkki tarjoaa helpon pysäköintimahdollisuuden kampusvieraille

Pysäköintitalo Otaparkki sekä muut kampuksen maksulliset pysäköintipaikat tarjoavat pysäköintimahdollisuuden kampukselle saapuville vieraille.
Aalto Digital Creatives Batch 5 Kickoff iWing/Agrid/Aalto 12032024
Mediatiedotteet Julkaistu:

Aalto Digital Creatives -ohjelmaan valittiin 14 ideaa

Aalto-yliopiston viides luovien alojen esihautomo-ohjelma alkoi Aalto Startup Centerissä 12.3.2024.
Professor Katri Kauppi. Photo: Jaakko Kahilaniemi
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Professori Katri Kauppi on KY:n valinta Vuoden Opettajaksi 2024

Opiskelijat kuvailevat Kaupin opetustyyliä energiseksi ja innostavaksi.
Valoaktiiviset orgaaniset materiaalit -tutkimusryhmä

Kestävämpää kirkkautta: uutta teknologiaa elektronisten laitteiden luomiseen

Chemical Science -lehdessä on julkaistu artikkeli Aalto-yliopiston tutkimushankkeesta, jossa keskitytään valoa säteileviin sähkökemiallisiin kennoihin.