Rentoutumiskamppailu lopputyönäyttelyn yleisömagneetti

Tänä vuonna Mechatronic Circus -tapahtuman teemana oli teollinen internet.
Aalto University School of Engineering

Ulkotiloissa saattoi testata myös maalivahtitaitojaan automaattisen pallonlaukaisijan kanssa.

Neljännen kerran järjestetty mekatroniikan kurssien lopputyönäyttely kiinnosti niin aaltolaisia, alumneja kuin lähialueen lukiolaisia. Yleisöä tuli paikalle ennätysmäärä, yhteensä lähes 500 henkeä. Tänä vuonna lopputyönäyttelyn teemana oli teollinen internet.

– Erityisen iloisia olemme siitä, että saimme tapahtumaan mukaan lähes 100 alumnia, kertoo koneenrakennustekniikan laitoksen johtaja Petri Kuosmanen. Haluamme kertoa alumneillemme alan opetuksen ja tutkimuksen kehityksestä ja esitellä uusia tuulia, hän jatkaa.

Mekatroniikan opiskelijoille tilaisuus tarjosi mahdollisuuden esitellä vuoden aikana opittuja taitoja ja antoi arvokkaan kokemuksen projektityön esittelystä.

Lukiolasia kiinnostivat infotilaisuudet, joissa kerrottiin opiskelusta tekniikan alalla, mutta lopputyönäyttelyssä pääsi toden teolla kurkistamaan diplomi-insinöörin opintoihin. Det är härligt att se människor brinna för det de gör!’, kirjoitti Antonia Lindqvist blogissa http://ggs.blogg.hbl.fi/

Tänä vuonna oppilaita oli kutsuttu Helsingin luonnontiedelukiosta, Lauttasaaren yhteiskoulun lukiosta, Gymnasiet Grankulla samskolanista sekä Etelä-Tapiolan ja Ilmajoen lukiosta.

Tapahtuma avajaisia vietettiin yhdessä Digi Breakfastin kanssa. Avauspuheenvuoron piti vararehtori Tuija Pulkkinen. Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiön asiamies Laura Juvonen ja Jussi Neuvo luovuttivat Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiön Metex-rahaston palkinnon eli vuoden 2014 koneensuunnittelun diplomityöpalkinnon diplomi-insinööri Otto Tiertolle.

Tilaisuuden järjesti Aalto-yliopiston koneenrakennustekniikan laitos.

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.