Rehtori on nimittänyt Aalto-yliopiston ensimmäiset johtavat yliopistonlehtorit

Lehtorien urajärjestelmä uudistettiin vuoden 2020 lopussa. Yksi merkittävimmistä muutoksista oli uramalliin lisätty uusi taso: johtava yliopistonlehtori. Uusi urataso tarjoaa lisää etenemismahdollisuuksia lehtoreille, jotka haluavat kehittyä ja edetä opetuspainotteisissa tehtävissä. Ensimmäiset johtavat yliopistonlehtorit on nyt nimitetty.
Flowers / Aalto University

Johtavaksi yliopistonlehtoriksi voidaan nimittää vähintään neljä vuotta Aalto-yliopistossa vanhempana yliopistonlehtorina työskennellyt henkilö, joka on erityisen meritoitunut opetukseen liittyvissä tehtävissä sekä osoittanut vahvaa sitoutumista Aalto-yliopiston opetuksen ja oppimisen kehittämiseen.

Laitosten esittämät kandidaatit käyvät läpi vertaisarviointiprosessin, jonka perusteella dekaani esittää rehtorille kandidaatin nimittämistä johtavaksi yliopistonlehtoriksi. Lopullisen päätöksen nimittämisestä tekee rehtori.

Ensimmäiset nimitysesitykset käsiteltiin Aalto-yliopiston lehtorien etenemiskomiteassa  huhtikuussa. Komitean kannanoton pohjalta rehtori nimitti Aalto-yliopistoon kaksi johtavaa yliopistonlehtoria: vanhemmat yliopistonlehtorit Johanna Bragge Kauppakorkeakoulusta ja Kai Zenger Sähkötekniikan korkeakoulusta ovat Aalto-yliopiston ensimmäiset johtavat yliopistonlehtorit.

”Johtava yliopistonlehtori -nimityksillä haluamme osoittaa erityistä arvostusta opetuspainotteisille tehtäville ja kunnioittaa niitä pitkäaikaisia vanhempia yliopistonlehtoreitamme, jotka ovat panostaneet erityisen paljon Aalto-yliopiston opetuksen ja oppimisen kehittämiseen”, toteaa provosti Kristiina Mäkelä.

PULs_appointed_16062022

Johanna Bragge ja Kai Zenger saivat nimityksensä johdosta kukat provostilta lehtoreiden get together -tapahtumassa 10.6.2022.

Professori Maria Sammalkorpi

Tutustu meihin: Professori Maria Sammalkorpi

Sammalkorpi on väitellyt tohtoriksi Teknillisestä korkeakoulusta vuonna 2004. Väiteltyään Sammalkorpi on toiminut tutkijana mm. Princetonin ja Yalen yliopistoissa sekä Aalto-yliopistossa.
Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.