RedDot-palkinto UXUS-ohjelmassa mukana olleelle Roclalle

Aalto ARTSin muotoilun laitoksella oli aktiivinen rooli UXUS-tutkimusohjelmassa.

UXUS-tutkimusohjelma ajoi käyttäjäkokemusajattelua suomalaiseen metalli- ja konepajateollisuuteen. Onnittelut Roclalle!

Red Dot palkintoa tavoitteli ennätysmäiset 5 214 tuotetta 57 maasta oli tuomariston arvioitavana Saksassa. Tarkastelussa oli niin muotoilun laatu kuin innovaatio, toiminnallisuus ja ympäristöystävällisyys.

”Saavutuksemme on pitkälti kiinni uraauurtavasta työstämme ihmiskeskeisen suunnittelun parissa sekä kehittyneistä menetelmistämme käyttäjäkokemuksen ymmärtämiseksi ja arvioimiseksi”, kertoo Kero Uusitalo. ”Siinä on auttanut viime vuosina osallistumisemme FIMECC UXUS (User Experience and Usability in complex Systems)-ohjelmaan, joka on auttanut tuotteitamme erottautumaan ja tekemään liiketoiminnastamme kilpailukykyisempää. Työskentelemällä eturivin asiantuntijoiden kanssa olemme onnistuneet osoittamaan käyttäjäkokemuksen voiman ja merkityksen tuotteissamme.”

UXUS

Roclan Red Dot

Aalto Industrial Internet Campus
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tuotannon ja sisälogistiikan fyysinen ja digitaalinen maailma kohtaavat monitieteisessä TwinFlow -projektissa

Aallon ja Tampereen yliopiston tutkijat yhdessä yritysten kanssa vauhdittavat valmistavan teollisuuden datavetoista liiketoimintaa kolmivuotisessa Business Finlandin rahoittamassa projektissa.
Emma Kemppainen Aallon kampuksella
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Emma Kemppinen: Puolijohdeteollisuus tarjoaa paljon mahdollisuuksia sekä teollisuudessa että akateemisella puolella

Emma pääsi kesätöihin tutkimusryhmään puolijohdeteollisuuden yritysten lahjoitusten ansiosta. Kesätyöpaikka vahvisti hänen kiinnostustaan alaa kohtaan.
Antti ja Susanne Suhonen
Yhteistyö Julkaistu:

Kauppiksessa oli jo meidän aikanamme todella hyvä henki ja tekemisen meininki

Antti ja Susanne Suhonen haluavat lahjoittamalla tukea Suomen menestystä kovassa kansainvälisessä kilpailussa.
Euroclear-tiimi räätälöidyssä yritysprojektissa
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijat tutkivat Suomen ESG-markkinoita ja sen liiketoimintamahdollisuuksia Euroclear Finlandille

He tekivät kattavan analyysin nykyisistä ESG-markkinoista sekä raportoinnin että tiedon tuottajan näkökulmasta.