Ramboll ja Aalto-yliopisto allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen

Yhteistyöalueita ovat muun muassa rakentamiseen liittyvä tutkimustoiminta, kokeelliset tutkimukset, osaamisen kehittäminen ja opinnäytetyöt.

Ramboll Finland Oy ja Aalto-yliopiston insinööritieteiden korkeakoulu ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen. Sopimuksen tavoitteena on kehittää sekä tutkimuksellista että opetuksellista yhteistyötä yhdessä tunnistetuilla osa-alueilla. Mahdollisia yhteistyöalueita ovat muun muassa rakentamiseen liittyvä tutkimustoiminta, kokeelliset tutkimukset, osaamisen kehittäminen, opinnäytetyöt ja asiantuntijayhteistyö.

- Olemme tehneet Rambollin kanssa yhteistyötä jo vuosia, mutta nyt solmittu sopimus avaa uusia mahdollisuuksia yhteistyöhön opetuksessa ja tutkimuksessa, sanoo professori Leena Korkiala-Tanttu rakennustekniikan laitokselta. Tarvetta on muun muassa luoda uusia aiheita opinnäytetöille yhdessä yritysten kanssa.

Ensimmäisinä mahdollisina yhteistyöaloina ovat rakennetekniikka ja geotekniikka, joiden kartoitus tehdään kevään 2016 aikana. Muiden alojen tarpeita ja mahdollisuuksia aletaan tutkia tämän jälkeen.

Lisätietoja:

Professori Leena Korkiala-Tanttu
Aalto-yliopiston

Vt. toimitusjohtaja, tekninen Johtaja, Mikko Leppänen
Ramboll Finland Oy

Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Joukko ihmisiä kävelee Lehmuskujaa pitkin kesällä
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Vahva kokonaistulos: Suomen Akatemialta 27,5 miljoonaa euroa tutkimukseen

Akatemiatutkija- ja akatemiahankerahoituksen sai yhteensä 52 aaltolaista. Aalto-yliopistolle myönnetty rahoitus on kokonaisuudessaan 27,5 miljoonaa euroa.