Raide-Jokerin rakentaminen alkoi Maarintiellä

Jalankulku ja pyöräilyn reitti siirtyy kesäkuun ensimmäisellä viikolla.
Raide-Jokeri havainnekuva Ainonaukio, Otaniemi Kuva: Raide-Jokeri
Kuva: Raide-Jokeri
Raide-Jokeri Maarintien reittimuutos
Kuva: Raide-Jokeri

Maarintien eteläpuolella aloitetaan kadunrakentamistyöt ja kadun linjaus muuttuu.  Maarintien jalankulku ja pyöräily ohjataan kulkemaan tien pohjoispuolta ja reittiä levennetään kesäkuun ensimmäisellä viikolla. Rakennustyöt aiheuttavat reittimuutoksia jalankulun ja pyöräilyn reitteihin sekä myöhemmin myös moottoriajoneuvoliikenteeseen.

Maarintiellä kadun nykyinen linjaus siirretään ja pikaraitiotien linjaus rakennetaan kadun nykyiselle paikalle. Kadunrakentamistyöt aloitetaan kesäkuun alussa pintamaanpoistoilla, maaleikkauksilla ja pohjanvahvistustöillä. Katutyöt saadaan valmiiksi kesällä 2020, jonka jälkeen siirrytään rakentamaan kiskoja.

Maarinrannantiellä rakennustyöt alkavat syyskuussa 2019

Maarinrannantiellä uusitaan kunnallistekniikkaa, tehdään johtosiirtotöitä, pohjanvahvistustöitä sekä rakennetaan uusi katu- ja ratalinjaus. Työstä aiheutuu muutoksia jalankulun ja pyöräilyn reitteihin. Uusi katualue valmistuu kesäkuussa 2020 ja sen pohjoispuolelle tuleva raitiotien osuus lokakuussa 2020.

Raide-Jokeri

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.
Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!
Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Lahjoittajatarina - Yrjö Sotamaa: ”Yliopiston tukeminen on meidän oman tulevaisuutemme rakentamista”

Professori emeritus on yhä aktiivinen muotoilun vaikuttaja niin kotimaassa kuin kansainvälisellä kentällä. Hän on nykyään myös Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kuukausilahjoittaja.
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: