Puolan presidentti vieraili Aallossa

Presidentti Andrzej Duda ja seurueeseen kuuluneet puolalaiset startup-yrittäjät tutustuivat yliopiston toimintaan ja aaltolaisiin yrittäjiin.
Vararehtori Hannu Seristö johdatti presidentti Andrzej Dudan seurueen tervetulleeksi Dipoliin. Vasemmalla Aallon professori Wojciech Solowski.

Puolan presidentti Andrzej Duda tutustui Aalto-yliopistoon osana Suomeen suuntautunutta valtiovierailuaan. Presidentin otti vastaan vararehtori Hannu Seristö, joka esitteli Aallon yrittäjyystoimintaa ja yritysyhteistyötä. Presidentti tutustui myös Dipolin taidekokoelmaan sekä Design Factoryyn.

Presidentin  mukana vierailulla oli useita puolalaisia startup-yrittäjiä. Ryhmä vieraili Startup Saunassa, johon oli kutsuttu Aalto-yhteisössä toimivia startup-yrityksiä keskustelemaan puolalaisten kollegojensa kanssa. Tilaisuudessa esittäytyi muun muassa Aalto-lähtöinen avaruusteknologian yritys Iceye. Presidentti Duda tapasi myös Aallossa opiskelevia puolalaisia opiskelijoita.

Presidentti Duda tiedusteli puolalaisilta opiskelijoilta opintojen sujumisesta ja viihtymisestä Suomessa.

Kuvat: Mikko Raskinen

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.