Professori Valeriy Vyatkinille IEEE Fellow -arvo

Professori Vyatkin saa tunnustusta panoksestaan teollisuusautomaation ohjelmistokehitysmenetelmiin ja -käytäntöihin.
Professor Valeriy Vyatkin. Photo: Leena Ylä-Lyly/Aalto University
Professori Valeriy Vyatkin. Kuva: Leena Ylä-Lyly / Aalto-yliopisto.

Professori Valeriy Vyatkin Aalto-yliopiston automaatio- ja sähkötekniikan laitokselta on saanut IEEE Fellow -arvonimen tammikuusta 2022 alkaen.

”Olen viimeisen kahden vuosikymmenen aikana käsitellyt edistyksellistä tekniikkaa, jonka soveltuvuus käytännön sovelluksiin ei ole ollut varmaa. Tämä Fellow-nimitys tulee samaan aikaan, kun maailman johtavat yritykset alkavat ottaa tutkimaani tekniikkaa käyttöön. Tämä tuntuu erityisen hienolta!” hän sanoo.

Professori Vyatkin huomauttaa, ettei olisi voinut tehdä tutkimustaan ​​yksin.

"Tämä ei olisi mahdollista ilman monien yhteistyökumppanien, mukaan lukien tohtori- ja maisteriopiskelijoideni, kovaa työtä. He "vaaransivat uransa" valitessaan tällaisen uudenlaisen tutkimusalueen, jonka menestysmahdollisuudet eivät olleet selvät. Olen heille paljon velkaa heidän luottamuksestaan ​​ja lahjakkuudestaan. Erityinen kiitos kuuluu Aalto-yliopistolle ja rahoittajille, jotka ovat tukeneet tutkimustamme!"

IEEE on maailman suurin teknisten ammattilaisten järjestö, jolla on yli 400 000 jäsentä. IEEE myöntää Fellowship -arvon järjestön poikkeuksellisen ansioituneille jäsenille. Valittujen joukko on pieni, sillä yhtenä vuonna valittujen kokonaismäärä ei saa ylittää 0,01 % äänioikeutetuista jäsenistä.

Lisätetoja:

Lue myös

Professor Valeriy Vyatkin, photo: Leena Ylä-Lyly

Professori Valeriy Vyatkin IEEE Industrial Electronics Society -yhteisön varapuheenjohtajaksi

Professori Vyatkin toivoo puheenjohtajakaudellaan lisäävänsä vuorovaikutusta yhteisön teknisten toimikuntien välillä.

Two of the awardees and their robotic arm all holding colorful mugs. Aalto Open Science Award, Honorary mention.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto-yliopiston avoimen tieteen palkinnon 2023 kolmas sija – Älykkään robotiikan ryhmän Robotic Manipulation of Deformable Objects -projekti

Haastattelimme Aallon ensimmäisen avoimen tieteen palkinnon kolmannen sijan saavuttaneita Älykkään robotiikan ryhmän jäseniä.
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Nimitykset Julkaistu:

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.
Mustavalkokuvassa hattupäinen mieshahmo katsoo eteenpäin kädet rinnan edessä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Jussi-palkintoja elokuvataiteen laitoksen alumneille

Kotimaisen elokuvan viime vuoden parhaimmistoa palkittiin.
Sinipaitainen silmälasipäinen mies istuu ja katsoo kameraan hymyillen
Nimitykset Julkaistu: