Professori Valeriy Vyatkin IEEE Industrial Electronics Society -yhteisön varapuheenjohtajaksi

Professori Vyatkin toivoo puheenjohtajakaudellaan lisäävänsä vuorovaikutusta yhteisön teknisten toimikuntien välillä.
Professor Valeriy Vyatkin, photo: Leena Ylä-Lyly
Professori Valeriy Vyatkin. Kuva: Leena Ylä-Lyly / Aalto-yliopisto

Professori Valeriy Vyatkin automaation- ja sähkötekniikan laitokselta on nimitetty IEEE Industrial Electronics Society -yhteisön teknisistä toiminnoista vastaavaksi varapuheenjohtajaksi (englanniksi Vice-President for Technical Activities) kaudelle 2022–2023.

IEEE:llä on yli 400 000 jäsentä, ja se on maailman suurin teknisten ammattilaisten järjestö. Industrial Electronics Society on osa IEEE:tä. Sillä on yli 10 000 jäsentä, mikä tekee siitä yhden IEEE:n suurimmista ja vaikutusvaltaisimmista yhteisöistä.

Varapuheenjohtajan tehtävänä on johtaa ja koordinoida yhteisön 24 teknisen toimikunnan toimintaa.

"Yhteisöön kuuluvat tutkimusalueet kattavat erilaiset teknologiat, jotka määrittävät ihmiskunnan tulevaisuuden: itseohjautuvista ajoneuvoista ja uusiutuvasta energiasta tekoälyn etiikkaan ja tehdasautomaatioon", professori Vyatkin kertoo.

Entä millaisia asioita hän odottaa eniten varapuheenjohtajakaudeltaan?

"On erittäin jännittävää olla osana näin eloisaa ympäristöä. Toivon, että pystyn antamaan oman panokseni varapuheenjohtajana, jotta voimme luoda enemmän synergiaa ja vuorovaikutusta teknisten toimikuntien välille. Tämä auttaa lahjakkaita tutkijoitamma luomaan uusia läpimurtoja. Yritän myös auttaa Aalto-kollegoitani niin, että he voivat olla enemmän mukana IES:n toiminnassa. Mielestäni tämä on mahdollisuus, josta kaikki hyötyvät!"

Lisätetoja:

Sinipaitainen nainen, jolla on lyhyet tummat hiukset ja tummasankaiset silmälasit
Nimitykset Julkaistu:

Työelämäprofessori Pia Hannukainen: ”Uskon muotoilun voimaan jatkossakin”

Hannukaisen mielestä on tärkeää, että yrityksissä on osaavia muotoilijoita ja muotoilijoiksi valmistuvilla riittävä osaaminen työelämän tarpeisiin.
Vili Lehdonvirta, kuva:Mikko Raskinen, Aalto-yliopisto
Nimitykset Julkaistu:

Vili Lehdonvirta: Digitaalinen maailma ei ole erillinen ulottuvuus jossain bittiavaruudessa

Vili Lehdonvirta on aloittanut professorina Aallon tietotekniikan laitoksella. Hän jatkaa puolikkaalla työajalla Oxfordin yliopiston Internet-instituutissa.
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Nimitykset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.
Sinipaitainen silmälasipäinen mies istuu ja katsoo kameraan hymyillen