Professori Lasse Niemi on nimitetty EARNet-verkoston pääsihteeriksi

Verkoston ensisijainen tehtävä on edistää eurooppalaista tilintarkastustutkimusta.
Kuvassa näkyy professori Lasse Niemi. Kuva: Aalto-yliopisto.

Professori Lasse Niemi on nimitetty eurooppalaisen EARNet-verkoston (European Auditing Research Network) eli eurooppalaisten tilintarkastustutkijoiden verkoston pääsihteeriksi. Verkosto perustettiin vuonna 2000, ja sen tavoitteena on kehittää eurooppalaisen tilintarkastustutkimuksen laatua edelleen lisäämällä yhteistyötä, koordinoimalla tutkimustoimintaa, ja toteuttamalla eurooppalaisen tutkimusyhteisön sisäisiä synergioita.

Verkoston päätehtävänä on edistää eurooppalaista tilintarkastustutkimusta ja tuottaa tietoa eurooppalaisen lainsäädäntötyön tueksi. Verkosto järjestää myös vuosittaisen EARNet-symposiumin.

“Olen luonnollisesti otettu tutkimusalani tutkijoiden minulle osoittamasta tunnustuksesta ja teen parhaani edistääkseni tilintarkastusalan tutkimusta toimessani”, Lasse Niemi sanoo.

”Koska EARNetin tutkijaverkostoon kuuluu jäseniä ympäri maailman, uskon, että nimitykseni lisää koulumme kansainvälistä näkyvyyttä alan tutkijoiden keskuudessa.”

Lisätietoa:

Lasse Niemi
tilintarkastuksen professori
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu
puh. 040 353 8058

EARNet-vekoston verkkosivut

URL kopioitu

Lähikuva patterista, jossa teksti: Battery must be Recycled or Disposed of properly.
Mediatiedotteet Julkaistu:

BATCircle2.0:n menestys vahvistaa Suomen asemaa litiumioniakkujen toimitusketjun huipulla

Aalto-yliopiston johtaman tutkijoiden ja teollisuuden yhteistyön tuloksena syntyi vaikuttavia tutkimustuloksia.
Acris service break and new features text and red background.

Huoltokatko ACRIS-tutkimustietojärjestelmässä 30.9.2024

Huoltokatko ACRIS-tutkimustietojärjestelmässä 30.9.2024 klo 10-16.
Kolme henkilöä on kyykyssä piirtämässä yhdelle isolle ruskealle paperille

Aallon opiskelijoiden julkisen taiteen projekteja mukana palkitulla ANTI-festivaalilla

Kuopiossa koettiin viime viikolla kiehtova julkisen taiteen projektien kokonaisuus, jonka järjestivät Aalto Yliopiston taiteen ja median laitoksen opiskelijat.
Tekstiiliperhonen, jonka siipiin on punottu valoon reagoivia säikeitä.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Perhosen siivet liikkeelle valon voimalla – tutkijoiden kehittämät keinotekoiset lihakset saavat älykankaat mukautumaan muutoksiin ympäristössä

Tulevaisuudessa innovaatiota voitaisiin hyödyntää esimerkiksi älykkäiden tekstiilien, pehmeän robotiikan ja lääketieteen kehityksessä.