Professori Kevin Tavinille myönnettiin kansainvälinen Ziegfeld Award -palkinto

Ziegfeld Award myönnettiin taiteen laitoksen johtajalle, professori Kevin Tavinille hänen kansainvälisestä työstään taidekasvatuksen parissa.

Yhdysvaltalainen taidekasvatuksen alan järjestö USSEA myöntää joka vuosi Ziegfeld Art Education -palkinnon. Palkinto jaetaan yhdelle kotimaiselle ja yhdelle kansainväliselle taidekasvattajalle esimerkillisestä toiminnasta opetuksessa, tutkimuksessa tai palveluissa.

Ennen Aalto-yliopistoa amerikkalainen Kevin Tavin on opettanut yliopistotasolla esimerkiksi School of the Art Institute of Chicagossa ja Ohio State Universityssä. Hän on valmistunut tohtoriksi Penn State Universitystä.

Kevin Tavinin tutkimuksen fokusalueita ovat analyyttinen monikulttuurisuus, visuaalinen kulttuuri, kriittinen pedagogia, pohjoismainen taidekasvatus ja psykoanalyyttinen teoria.

Lisätietoja:

Lisätietoja palkinnosta: http://ussea.net

Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa viestintäsovelluksissa vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi turvallinen langaton viestintä ja hajautettu laskenta.
Vidha Saumyan teos, jossa groteskeja ihmishahmoja

Aalto ARTSin alumni Vidha Samyan teos esillä Venetsian biennaalissa 2024

Suomen paviljongissa Venetsian 60. kansainvälisessä taidebiennaalissa nähdään näyttely The pleasures we choose. Näyttely on esillä 24.11.2024 asti.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Lahjoitus on kohdennettu teollisen internetin ja digitaalisten kaksosten tutkimukseen ja opetukseen.