Professori Antti Peltokorpi on nimitetty vaikuttavuuden varadekaaniksi Insinööritieteiden korkeakouluun

Varadekaanin tehtävänä on tehdä näkyväksi ja tehostaa Insinööritieteiden korkeakoulun tutkimuksen ja opetuksen yhteiskunnallista vaikuttavuutta.
Portrait of Professor Antti Peltokorpi

Professori Antti Peltokorpi (s. 1980) on nimitetty vaikuttavuudesta vastaavaksi varadekaaniksi Aalto-yliopiston insinööritieteiden korkeakouluun kaudeksi 1.8.2023 – 31.7.2028. Peltokorpi korvaa varadekaanina professori Kari Tammen, joka aloittaa Insinööritieteiden korkeakoulun dekaanina.

Peltokorvesta tulee Aalto-yliopiston Vaikuttavuuden ohjausryhmän (ISG) jäsen ja hän toimii yhteyshenkilönä ohjausryhmän ja korkeakoulun johtoryhmän välillä. Peltokorpi työskentelee myös tiiviissä yhteistyössä opetuksesta ja tutkimuksesta vastaavien varadekaanien kanssa.

Peltokorpi on erikoistunut toimitusketjujen, tuotantostrategioiden ja toiminnanohjauksen tutkimukseen, etenkin rakentamisessa. Hänen erityisosaamisalueitaan ovat muun muassa modulaarisuus ja teollinen rakentaminen, tuottavuuden kehittäminen, sekä digitaaliset innovaatiot ja systeeminen muutos kiinteistö- ja rakennussektorilla. Tutkimusmenetelmistä hänelle tutuimpia ovat kvantitatiiviset analysointimenetelmät, mallintaminen sekä tapaustutkimukset.

Antti Peltokorpi valmistui diplomi-insinööriksi Teknillisen korkeakoulun tuotantotalouden laitokselta vuonna 2005 ja väitteli tekniikan tohtoriksi vuonna 2010. Peltokorpi työskenteli BIT–tutkimuskeskuksen johtajana Aalto-yliopiston tuotantotalouden laitoksella vuodesta 2013. Hänet nimettiin vuonna 2015 professoriksi Aalto-yliopiston insinööritieteiden korkeakoulun rakennustekniikan laitokselle.

Antti Peltokorpi on toiminut Building Technology -maisteriohjelman johtajana ja vuodesta 2022 ohjelman varajohtajana.

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Två studentar på Aalto-universitetets campus
Opinnot Julkaistu:

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Miia Mäkelä
Nimitykset Julkaistu:

Miia Mäkelä on nimitetty Associate professorin tehtävään Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle

MMT (Mikrobiologia) Miia Mäkelä on nimitetty Aalto-yliopiston Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle tenure track -urapolulle Associate professorin vakituiseen tehtävään 1.9.2024 alkaen.