Professoreiden tervetuliaisluennot julkaistu Aallon YouTubessa

Uudet vakinaistetut professorit raottavat videoilla muun muassa estetiikan, langattoman maailman ja biohybridimateriaalien salaisuuksia.

Iloiset luennoitsijat sekä takarivissä vasemmalla rehtori Tuula Teeri ja provosti Ilkka Niemelä ja takarivissä oikealla vararehtori Eero Eloranta. Kuva Heli Sorjonen

Tenure track -urajärjestelmän kautta nimetyt vakituiset Associate- tai Full-tason professorit luennoivat omasta tutkimus- ja opetusalastaan 12.10.2016. Videot ovat katsottavissa Aalto-yliopiston Youtube-kanavassa. Luennot ovat englanninkielisiä.

"Does the gender composition of scientific committees matter?"
Manuel Bagues, Kauppakorkeakoulu, taloustieteen laitos

“Magnetic materials as part of the electromechanical energy conversion”
Anouar Belahcen, Sähkötekniikan korkeakoulu, sähkötekniikan ja automaation laitos
Lue myös Anouar Belahcenin haastattelu: Karkaavien wattien metsästäjä

“Algorithms and computation”
Petteri Kaski, Perustieteiden korkeakoulu, tietotekniikan laitos

“Biohybrid materials: where synthesis meets biology”
Mauri Kostiainen, Kemian tekniikan korkeakoulu, biotekniikan ja kemian tekniikan laitos

“Aesthetics in three (easy?) steps”
Ossi Naukkarinen, Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu, taiteen laitos
Lue myös Ossi Naukkarisen haastattelu: Estetiikan professori sukeltaa big dataan

"Computational image synthesis and analysis”
Jaakko Lehtinen, Perustieteiden korkeakoulu, tietotekniikan laitos

“Auctions and information”
Pauli Murto, Kauppakorkeakoulu, taloustieteen laitos

“Imaging brains in action”
Lauri Parkkonen, Perustieteiden korkeakoulu, neurotieteen ja lääketieteellisen tekniikan laitos

"Design of marine structures meets continuum mechanics”
Jani Romanoff, Insinööritieteiden korkeakoulu, konetekniikan laitos
Lue myös Jani Romanoffin haastattelu: Wannabe-toimitusjohtajasta tulikin jäärä huippututkija

“Role of software in digital transformation”
Kari Smolander, Perustieteiden korkeakoulu, tietotekniikan laitos

“Antennas enabling the wireless world”
Ville Viikari, Sähkötekniikan korkeakoulu, radiotieteen ja -tekniikan laitos

“Wood – the material of the future”
Monika Österberg, Kemian tekniikan korkeakoulu, puunjalostustekniikan laitos
Lue myös Monika Östergin haastattelu: Monika Österberg koulii puusta öljyn haastajaa

URL kopioitu

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Aalto-yliopisto järjestää Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 yhdessä Avoimen tieteen ja tutkimuksen kansallisen koordinaation ja Teknologian tutkimuskeskus VTT:n kanssa.
Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Kaksi perhosen muotoon taivutettua neuletekstiilinäytettä rinnakkain: toinen on harmaanruskea, toinen sähköisen vihreä.

FinnCERES ja yhteispohjoismainen älytekstiilien tutkimushanke ovat esillä maailman kiertotalousfoorumissa Brysselissä

Messutapahtumassa nähdään uudenlaisia biotaloustuotteita sekä prototyyppejä lämpötilaan ja valoon reagoivista tekstiileistä.