Presidentti Dilma Rousseff tutustui Aalto-yliopiston koulutusosaamiseen

Design Factory ja Startup Sauna esittelivät innovaatioita ja yrittäjiä.
Presidentti Dilma Rousseff (oik.) ja rehtori Tuula Teeri seuranaan Brasilian suurlähettiläs Antonio Francisco da Costa e Silva.

Brasilian presidentti Dilma Rousseff vieraili Aalto-yliopistossa tänään osana Suomeen suuntautuvaa laajempaa vierailuaan. Presidentti Rousseffin erityisenä mielenkiinnon kohteena oli koulutus. Korkea-arvoisessa delegaatiossa oli mukana viisi brasilialaisministeriä, mukaan lukien ulkoministeri Mauro Vieira ja tiede-, teknologia- ja innovaatioministeri Celso Pansera.

Yliopiston tiloissa järjestettiin seminaari, jonka käsiteltiin koulutusyhteistyötä maiden välillä. Seminaariin osallistui Aalto-yliopiston johdon ja Brasilian edustajien lisäksi asiantuntijoita muun muassa opetus- ja kulttuuriministeriöstä, Suomen Akatemiasta, VTT:stä, CIMOsta ja Tekesistä. Presidentti Rousseff kertoi arvostavansa Aalto-yliopiston ja Suomen osaamista oppimisprosessien ja käytännön opettamisen saralla.

Vierailun lopuksi presidentti tapasi startup-yrityksiä Design Factorylla ja Startup Saunalla, ja mukana oli myös Aallon brasilialaisia opiskelijoita.

Richard Makara esitteli Startup Saunalla presidentille ja rehtorille heitettävää Catchbox-mikrofonia.

Presidentti Rousseff tapasi vierailullaan brasilialaisia opiskelijoita.

Kuvat: MIkko Raskinen / Aalto-yliopisto

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun laskentatoimen maisteriopiskelija Milja Mieskolainen oli jo aiemmin pohtinut hakemista harjoitteluun Euroopan Unioniin, mutta oli ajatellut harjoittelupaikan saamisen olevan liian haastavaa. Keväällä 2023 hän kuitenkin huomasi ilmoituksen harjoittelupaikoista ja päätti kokeilla hakemista, sillä avoinna oli kiinnostava paikka talouden hallinnan ja EMUn valvontayksikössä. Hakeminenkaan ei osoittautunut vaikeaksi. Milja haki paikkaa, sai sen ja harjoittelu Euroopan Parlamentissa alkoi lokakuussa.