Potilaslähtöisyys ja yksilöllinen hoito haastavat terveydenhuollon säästötarpeet

Tulevaisuuden sote-palvelut vaativat nykyistä parempaa, vaikuttavuuteen perustuvaa johtamista.

Terveydenhuollon tulevaisuuden haaste on vastata asiakkaiden avuntarpeisiin entistä yksilöllisemmin ja tarjota katkeamatonta hoitoa taloudellisesti kestävällä tavalla.

G3-hanke keräsi yhteen monitieteellisen ja kansainvälisesti verkottuneen tutkimusyhteisön: Aalto-yliopiston HEMA-tutkimusryhmän (terveydenhuollon tuotantotalous) sekä useita sote-alan innovatiivisia toimijoita (Doctagon, Pohjola Sairaala, Noona Healthcare, HUR, HUS).

Hankkeessa on tutkittu erilaisia vaikuttavuusperustaisen johtamisen innovaatioita, kuten tapaturmapotilaiden hoitoketjun ohjauksen integrointia, iäkkäiden kotihoidon asiakkaiden alueellisen hoitoketjun uudelleenjärjestelyä ja potilaille tärkeimpien avuntarpeiden tunnistamista sikiötutkimusten valintatilanteissa.

G3 – Vaikuttavuuden johtaminen sosiaali- ja
terveydenhuollossa
-loppuraportti käsittelee terveydenhuollon vaikuttavuutta ja esittelee tuloksia hankkeen osatutkimuksista.

Lataa raportti tästä (pdf)

Kolme iloista ihmistä verkostoitumassa.

Monilla suomalaisilla yrityksillä olisi paljon opittavaa japanilaisesta palvelukulttuurista

Tuoreessa tietokirjassa ”Omotenashi – Mitä voimme oppia japanilaisesta vieraanvaraisuudesta?” kerrotaan, millä tavoin luodaan ylivoimainen asiakaskokemus arkisissakin kohtaamisissa.
Pöydällä kipsimallin tekovälineitä
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Käsikirja johdattaa keramiikan maailmaan

Keramiikan käsikirja johdattaa lukijan kaikkiin saven kanssa työskentelyyn liittyviin aiheisiin tekstien, kuvien, kuvituksien, animaatioiden ja videoiden avulla.
Aalto ARTSin vuosikatselmuksen aluksi nähtiin Radical Creatives dokumenttielokuva
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Vuosikatselmus loi katsauksen viime vuoteen

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun vuosikatselmuksessa 13. maaliskuuta peilattiin edellisen vuoden tapahtumia ja kohokohtia. Tilaisuudessa jaettiin myös tunnustuksia vuoden tekijöille ja nimettiin Vuoden alumni.
Kuvassa näkyy Kauppakorkeakoulun työelämäprofessori Iivo Vehviläinen ulkona metsässä.
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Taloustieteilijä: Vesivoiman luonnonvaravero toisi tuloja ja parantaisi ympäristön tilaa

Luonnonvaravero olisi keino ohjata ympäristönsuojelusta aiheutuvia kuluja niin, etteivät ne koituisi yksin sähkönkuluttajien kontolle.