Pohjois-Tapiolan lukiolaiset vastaanottivat Aalto-yliopiston heijastimia

Jalkankulkijaliikenne on Pohjois-Tapiolan lukion muutettua Aalto Open Innovation Houseen kesällä 2017 vilkastunut merkittävästi Maarintiellä. Koulun naapurissa, Maarintie 8, Tuotantotalouden laitos ja sen henkilökunta, tunsi huolta oppilaiden turvallisuudesta ja päätti lahjoittaa heille 350 Aalto-yliopiston heijastinta, lisäämään heidän näkyvyyttään pimeässä ja turvaamaan oppilaita tien ylityksissä.

Sopiva hetki luovuttaa heijastimia tarjoutui, kun koulu TUAS-talon suuressa luentosalissa sai kunniavieraakseen ulkoministeri Timo Soinin keskiviikkoaamuna 29.11. Ministeri Soini puhui oppilaille radikalismista, turvallisuudesta ja nuorten syrjäytymisestä.

Tilaisuuden päätteeksi PRODEKOn puheenjohtaja Mikko Sippola esitti TUTAn tervehdyksen oppilaille toivottaen heille turvallista koulumatkaa. Hän kertoi heijastimien tutkitusti pelastavan ihmishenkiä liikenteessä ja rohkaisi lukiolaisia ottamaan heti käyttöönsä Aalto-yliopiston heille lahjoittamat heijastimet.

Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Joukko ihmisiä kävelee Lehmuskujaa pitkin kesällä
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Vahva kokonaistulos: Suomen Akatemialta 27,5 miljoonaa euroa tutkimukseen

Akatemiatutkija- ja akatemiahankerahoituksen sai yhteensä 52 aaltolaista. Aalto-yliopistolle myönnetty rahoitus on kokonaisuudessaan 27,5 miljoonaa euroa.