Pohjois-Tapiolan lukiolaiset vastaanottivat Aalto-yliopiston heijastimia

Jalkankulkijaliikenne on Pohjois-Tapiolan lukion muutettua Aalto Open Innovation Houseen kesällä 2017 vilkastunut merkittävästi Maarintiellä. Koulun naapurissa, Maarintie 8, Tuotantotalouden laitos ja sen henkilökunta, tunsi huolta oppilaiden turvallisuudesta ja päätti lahjoittaa heille 350 Aalto-yliopiston heijastinta, lisäämään heidän näkyvyyttään pimeässä ja turvaamaan oppilaita tien ylityksissä.

Sopiva hetki luovuttaa heijastimia tarjoutui, kun koulu TUAS-talon suuressa luentosalissa sai kunniavieraakseen ulkoministeri Timo Soinin keskiviikkoaamuna 29.11. Ministeri Soini puhui oppilaille radikalismista, turvallisuudesta ja nuorten syrjäytymisestä.

Tilaisuuden päätteeksi PRODEKOn puheenjohtaja Mikko Sippola esitti TUTAn tervehdyksen oppilaille toivottaen heille turvallista koulumatkaa. Hän kertoi heijastimien tutkitusti pelastavan ihmishenkiä liikenteessä ja rohkaisi lukiolaisia ottamaan heti käyttöönsä Aalto-yliopiston heille lahjoittamat heijastimet.

URL kopioitu

Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.
Digital Education Council
Yhteistyö Julkaistu:

Kauppakorkeakoulu Digital Education Councilin jäseneksi

Allianssilla on yhteinen visio kestävän kehityksen edistämiseksi korkeakoulutuksessa.