Pohjois-Amerikan ensimmäinen Design Factory juhli avajaisiaan

Otaniemessä odotetaan jo innokkaasti yhteistyötä PNDF:n kanssa.
Aalto-yliopiston Design Factoryn kapteeni Kalevi Ekman (vas.) avasi PNDF:n varakaupunginjohtaja Rich Negrinin, yliopiston rehtorin Stephen Spinellin Jr. ja vararehtori D.R. Widderin kanssa.

Design Factory -perhe sai jälleen uuden jäsenen, kun Philadelphia University Nexus Design Factory (PNDF) juhlisti avajaisiaan perjantaina 11. syyskuuta.

Design Factory on Aalto-yliopistossa syntynyt tuotekehityksen uudenlainen, kaikille avoin tutkimus- ja oppimisympäristö, joka vauhdittaa opetus- ja toimintakulttuurin muutosta tukemalla tieteidenvälistä ja ongelmalähtöistä oppimista ja tutkimusta.

Aalto-yliopiston Design Factoryn kapteeni, professori Kalevi ”Eetu” Ekman toivottaa uuden tulokkaan lämpimästi tervetulleeksi.

– On hienoa, että Pohjois-Amerikan ensimmäinen Design Factory perustettiin juuri Philadelphiaan. Meillä on kokemusta yhteistyöstä yhteisen yrittäjyyskoulutusohjelman kautta, ja PhilaU:n opiskelijat ovat menestyksekkäästi osallistuneet myös Aalto-yliopiston tuotekehityskursseille. Odotankin ylpeänä tulevaa yhteistyötä, hän iloitsee.

Uusia mahdollisuuksia

D.R. Widder, PhilaU:n innovaatioista vastaava vararehtori sanoo, että Design Factory -verkostoon liittyminen merkitsee mahtavaan innovaatioheimoon liittymistä. PhilaU:n opiskelijoille se luo myös uusia mahdollisuuksia, kiitos lisääntyneiden kansainvälisten teollisuusyhteistyöprojektien.

Myös PhilaU:n teollisuusmuotoiluohjelman johtaja Tod Corlett näkee verkoston hienona tilaisuutena kansainvälisen yhteistyön lisäämiseen.

– Nyt emme enää kysy miten voisimme tehdä yhteistyötä vaan mikä olisi hyvä yhteistyöprojekti, hän kiteyttää.

Lisätietoa Philadelphia Universitystä täältä

Lisätietoa Design Factory Global Networkistä täältä

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun laskentatoimen maisteriopiskelija Milja Mieskolainen oli jo aiemmin pohtinut hakemista harjoitteluun Euroopan Unioniin, mutta oli ajatellut harjoittelupaikan saamisen olevan liian haastavaa. Keväällä 2023 hän kuitenkin huomasi ilmoituksen harjoittelupaikoista ja päätti kokeilla hakemista, sillä avoinna oli kiinnostava paikka talouden hallinnan ja EMUn valvontayksikössä. Hakeminenkaan ei osoittautunut vaikeaksi. Milja haki paikkaa, sai sen ja harjoittelu Euroopan Parlamentissa alkoi lokakuussa.