Petri Suomala jatkaa opetuksesta vastaavana vararehtorina

Vararehtorin toimikausi on viisi vuotta ja alkaa 1.9.2023.
Aalto University / Petri Suomala / Photo: Mikko Raskinen

Professori, TkT Petri Suomala on nimitetty Aalto-yliopiston opetuksesta vastaavaksi vararehtoriksi viisivuotiselle jatkokaudelle 1.9.2023 alkaen.

Petri Suomala on toiminut opetuksen vararehtorina vuoden 2018 syyskuusta lähtien. Hän toimikautensa aikana Aalto-yliopiston opetusta on kehitetty merkittävästi muun muassa tutkintokoulutuksen kasvaneiden sisäänottojen, ohjelmatarjonnan, hybridiopetuksen ja elämänlaajuisen oppimisen osalta. Lisäksi Suomalalla on ollut tärkeä kansallinen yliopistojen välinen koordinointirooli vaikean pandemiatilanteen hallinnassa.

Opetuksesta vastaava vararehtori johtaa ja koordinoi yliopiston koulutustoiminnan kehittämistä Aalto-laajuisesti ja edustaa yliopistoa kansallisesti ja kansainvälisesti koulutuksen kehittämistä koskevissa asioissa. Hän johtaa myös koulutuksen tukipalveluja. Vararehtori raportoi provosti Kristiina Mäkelälle.

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Två studentar på Aalto-universitetets campus
Opinnot Julkaistu:

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Miia Mäkelä
Nimitykset Julkaistu:

Miia Mäkelä on nimitetty Associate professorin tehtävään Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle

MMT (Mikrobiologia) Miia Mäkelä on nimitetty Aalto-yliopiston Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle tenure track -urapolulle Associate professorin vakituiseen tehtävään 1.9.2024 alkaen.