Petri Suomala Aalto-yliopiston opetuksesta vastaavaksi vararehtoriksi

Professori Suomala siirtyy Aaltoon Tampereen teknillisestä yliopistosta.

Aalto-yliopiston hallitus on nimittänyt Tampereen teknillisen yliopiston koulutuksesta vastaavan vararehtorin Petri Suomalan Aalto-yliopiston opetuksesta vastaavaksi vararehtoriksi 1.9.2018 alkaen viisivuotiskaudeksi. Hän seuraa tehtävässä Eero Elorantaa, joka siirtyy eläkkeelle 18.9.2018.

Tekniikan tohtori Petri Suomala (s. 1974) on toiminut Tampereen teknillisen yliopiston teollisuustalouden professorina vuodesta 2009 alkaen. Hänet nimitettiin teollisuustalouden laitoksen johtajaksi vuonna 2011, talouden ja rakentamisen tiedekunnan dekaaniksi vuonna 2014 ja koulutuksesta vastaavaksi vararehtoriksi vuonna 2016.

Petri Suomala on lisäksi työskennellyt Tampereen teknillisen yliopiston kustannus- ja kannattavuusjohtamisen tutkimusryhmän johtajana sekä Lappeenrannan teknillisen yliopiston teollisuustekniikan ja johtamisen dosenttina keskittyen erityisesti liiketalouteen.

”Saimme erinomaisen uuden opetuksesta vastaavan vararehtorin jatkamaan Eero Elorannan työtä. Petri Suomalalla on hieno ura vaativissa akateemisissa johtotehtävissä, vakuuttavat tieteelliset saavutukset sekä erinomainen johtamiskokemus ja -taito. Hän on vahva ja näkemyksellinen oppimisen, opetuksen ja pedagogiikan osaaja, ja hänen opiskelijakeskeinen ajattelutapansa sopii hyvin Aalto-yliopistoon. Hän ymmärtää syvästi alojamme, erityisesti liiketoimintaa ja teknologiaa, ja hän on hyvin kiinnostunut taiteesta ja suunnittelusta. Toivotamme hänet lämpimästi tervetulleeksi”, sanoo Aalto-yliopiston rehtori Ilkka Niemelä.

”Aalto-yliopisto on osoittanut, että sillä on hyvät mahdollisuudet toimia yliopisto-opetuksen edelläkävijänä. Tieteen, taiteen, liiketoiminnan ja tekniikan yhdistäminen yliopisto-opetuksessa tarjoaa vankan perustan sekä kansallisesti että kansainvälisesti vaikuttavalle toiminnalle. Olen etuoikeutettu ja iloinen liittyessäni Aallon tiimiin, joka on selkeästi osoittanut suhtautuvansa intohimoisesti sekä koulutukseen että hyvinvointiin. Odotan innolla yhteistyötä ja yliopistojen tulevien vuosien uusia haasteita”, Petri Suomala toteaa.

Petri Suomala raportoi provosti Kristiina Mäkelälle.

Lisätietoja:
Henkilöstöjohtaja Riitta Silvennoinen, puh. 040 525 9257, [email protected]

URL kopioitu

White Aalto logo with exclamation mark standing in the middle of Otaniemi campus in the summertime
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-korkeakoulusäätiö laskee liikkeeseen kaksi joukkovelkakirjalainaa yhteismäärältään 150 miljoonaa euroa

Joukkovelkakirjalainoista saatavat varat käytetään pääasiassa kiinteistöinvestointien rahoittamiseksi otettujen lainojen jälleenrahoitukseen sekä lisäksi yleisiin tarpeisiin.
Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa
Photo collage of some of the actions funded by the Sustainability Action Booster grant
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-yliopisto rahoittaa opiskelijoiden kestävyystoimia kymmenillä tuhansilla vuodessa - "Tällaista emme ole nähneet muualla"

Aalto-yliopiston Sustainability Action Booster on apuraha, joka tukee opiskelijoiden ideoimia kestävän kehityksen projekteja kampuksella ja sen ulkopuolella.
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Nimitykset Julkaistu:

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.