Perustieteiden korkeakoulun yhdenvertaisuus- ja tasa-arvotyö pohjaa kesällä tehtyyn kyselyyn

Korkeakouluyhteisön mielipiteet ja kokemukset auttavat vuoden 2020 tasa-arvosuunnitelman tekemisessä
A group of students sat on a wall

Yhdenvertaisuuskysely toteutettiin kesällä 2019 kaikilla Aalto-yliopiston Perustieteiden korkeakoulun laitoksilla. Kyselyn perusteella löydettiin vahvuuksia ja myös paljon parannettavaa. Aiheesta on käyty keskustelua Perustieteiden korkeakoulun laatutyöryhmässä ja johtoryhmässä.

Tasa-arvosuunnitelma

Korkeakoululla on vuosittainen tasa-arvosuunnitelma, ja sen tekemiseen haluttiin korkeakouluyhteisön näkemyksiä. Jokaisella laitoksella järjestettiin oma tapahtuma lokakuun lopussa tai marraskuun alussa, ja näissä tapahtumissa keskusteltiin laitoskohtaisesti kyselyn tuloksista. Näitä keskusteluja veti ja fasilitoi Jonna Louvrier Includiasta. Tapahtumiin osallistui kaikkiaan 175 laitosten työntekijää. Niissä oli mahdollista jakaa kokemuksia ja kertoa toiveistaan.

Ehdotuksia tasa-arvon toteutumiseksi

Tapahtumista saatiin paljon arvokkaita ehdotuksia tasa-arvotavoitteiden toteuttamiseksi. Kehityskohteita havaittiin muun muassa rekrytointiin, urakehitykseen ja työyhteisöön liittyen. Näistä ehdotuksista voi lukea lisää alla olevasta pdf-tiedostosta (SCI Diversity Discussions, englanniksi).

Tasa-arvo ja yhdenvertaisuus Perustieteiden korkeakoulussa

Tasa-arvotyö Perustieteiden korkeakoulussa

More Info
Undergraduate Centre Stairs Exterior

Min-Kyu Paek
Nimitykset Julkaistu:

Min-Kyu Paek on nimitetty määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään Kemian tekniikan ja metallurgian laitokselle.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille