Perttu Kähärin väitöskirja kansainvälisen liiketoiminnan parhaimmistoa

Aalto-yliopisto oli ainoa eurooppalainen yliopisto viiden finalistin joukossa.

The Academy of International Business (AIB) (suom. Kv. liiketoiminnan akatemia) jakoi Peter J. Buckley and Mark Casson AIB-väitöskirjapalkinnon parhaalle kansainvälisen liiketoiminnan aineen väitöskirjalle vuotuisessa konferenssissaan Bengalurussa Intiassa 30.6.2015. Aalto-yliopisto oli ainoa eurooppalainen yliopisto tämän vuoden finalistien joukossa, sillä Perttu Kähärin väitöskirja oli yksi viidestä finaaliin valitusta väitöskirjasta.

Palkinnon voitti tänä vuonna Michael A. Sartor Western Universitystä Kanadasta. Kaikki viisi finalistia saivat kutsun pitämään esityksen tässä kansainvälisen liiketoiminnan globaalin yhteisön vuoden päätapahtumassa. Kähärin valinta ja hänen esityksensä saivat paljon huomiota ja positiivista palautetta konferenssiosallistujilta.

Perttu Kähärin väitöskirja on nimeltään Why do regional headquarters live and die? ja hän väitteli Kauppakorkeakoulussa lokakuussa 2014. Kähärin väitöskirja on ensimmäinen, jossa tutkitaan syvällisesti aluepääkonttoreiden selviämistaistelua. Tutkimus pohjautuu pitkittäistutkimustietoon 375 Suomessa sijaitsevasta aluepääkonttorista ja se selvittää, miksi aluepääkonttorit elävät ja kuolevat.

Kauppakorkeakoulun kansainvälinen liiketoiminta -aine oli erittäin hyvin esillä tämän vuoden konferenssissa, koska myös tutkijatohtori Alexei Koveshnikov oli ehdolla Alan M. Rugmanin palkinnon saajaksi (Alan M. Rugman Most Promising Scholar(s) Award). Koveshnikovin ekspatriaattien uria käsittelevä tutkimuspaperi on nimeltään “What keeps them going: Career anchors and cross-cultural adjustment of expatriates”, ja hän on kirjoittanut sen yhdessä Heidi Wechtlerin kanssa.

Perttu Kähärin väitöskirja on luettavissa: http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-60-5853-5

Lisätietoja: Perttu Kähäri, perttu.kahari(a)aalto.fi, puh. 040 774 8794

URL kopioitu

kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Mustavalkokuvassa hattupäinen mieshahmo katsoo eteenpäin kädet rinnan edessä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Jussi-palkintoja elokuvataiteen laitoksen alumneille

Kotimaisen elokuvan viime vuoden parhaimmistoa palkittiin.
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu: