Perhepäivässä lapset innostuivat tieteestä

Työpajoissa lapset tutkivat karkkivärejä, rakensivat kolmiulotteisia rakennelmia ja ohjelmoivat robotin kulkemaan labyrintissa.
Aalto ELEC family day

Sähkötekniikan korkeakoulu järjesti lauantaina 15.9.2018 hauskan ja mielenkiintoisen päivän korkeakoulun henkilökunnalle ja alumneille sekä heidän perheilleen. Ensimmäistä kertaa järjestetty perhepäivä kokosi Otaniemeen yli 500 pientä ja isoa tieteestä ja tutkimisesta kiinnostunutta.

Tutkija Pii Sähkötekniikan korkeakoulu perhepäivässä, kuva: Tuomas Sauliala (vain perhepäivän viestintään)
Sähkötekniikan korkeakoulun perhepäivän karkkityöpaja, kuva: Tuomas Sauliala (kuvaa voi käyttää vain perhepäivän viestinnässä)

Karkkitutkimustyöpajassa tutkittiin värikkäistä karkeista liukenevia värejä oikeilla tutkijavälineillä.

Aalto Juniorin ohjelmointipuuhapaja, kuva: Tuomas Sauliala
Sähkötekniikan korkeakoulun perhepäivä, kuva: Tuomas Sauliala
Sähkötekniikan korkeakoulun perhepäivän Tutkija Piin esitys, kuva: Tuomas Sauliala

Lapset seurasivat tarkkaavaisina tutkija Piin esitystä.

Sähkötekniikan korkeakoulun perhepäivässä esiteltiin muun muassa satelliittitutkimusta, kuva: Tuoma Sauliala
Sähkötekniikan perhepäivässä oli esillä myös paloauto, kuva: Tuomas Sauliala

Tekniikkaluentojen lisäksi Sähkötekniikan korkeakoulun tutkimukseen pääsi tutustumaan demopisteillä, joissa oli esillä muun muassa satelliittitutkimus, terveystuoli ja 3D-ääni.  Ulkona lapset pääsivät tutustumaan paloautoon, poliisimoottoripyörään ja panssariautoon. Vanhemmille puolestaan oli varattu sähköautoja koeajettavaksi.

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu / Kuva Roope Kiviranta
Nimitykset Julkaistu:

Professorinimityksiä Kauppakorkeakoulussa

Prottoy Akbarin, Pablo Warnesin, Erkki Vihriälän ja Christoph Huberin nimitykset astuvat voimaan 1.8.2024.
Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.