Pekka Mattila in memoriam

Aalto-yliopiston markkinoinnin professori Pekka Mattila (1978–2024) on kuollut. Tutkimustyön ohella Mattila oli arvostettu johdon valmentaja, joka rakensi Aalto-yliopiston menestystä monissa rooleissa.
Pekka Mattila

Aalto-yliopiston markkinoinnin professori Pekka Mattila on kuollut maanantaina 22. tammikuuta 2024.

”Pekka Mattila antoi panoksensa Aalto-yliopiston menestykseen monessa eri roolissa”, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun dekaani Timo Korkeamäki sanoo.

”Pekka oli aktiivinen ja näkyvä yhteiskunnallinen keskustelija, joka osasi tehdä tutkimuksesta ymmärrettävää. Hän toimi markkinoinnin professorin työn ohella erittäin pidettynä kouluttajana ja yritysjohdon valmentajana. Valmennus- ja koulutuspalveluja tarjoavan AaltoEE:n toimitusjohtajana hän vaikutti laajaan verkostoon ihmisiä.”

Mattila väitteli valtiotieteiden tohtoriksi Helsingin yliopistosta ja suoritti Executive MBA -tutkinnon London Business Schoolissa. Mattila julkaisi useita teoksia johtamisesta sekä strategisesta markkinoinnista ja myynnistä.

Hän toimi hallituksen puheenjohtajana tai hallituksen jäsenenä useissa yrityksissä ja organisaatioissa, kuten Suomen Kansallisgalleriassa.

Mattila konsultoi ja valmensi urallaan yli 410 pohjoismaista ja kansainvälistä yritystä sekä merkittäviä julkisen sektorin organisaatioita.

Neljä iloista henkilöä juo kahvia ulkona ja heiluttaa kameralle.j
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Kahvia kiltahuoneella ja chattia Telegramissa – Pienet teot voivat auttaa psykologisesti turvallisen ilmapiirin luomisessa

Psykologisen turvallisuuden luominen ei ole pelkästään hyödyllistä – se on elintärkeää.
palkalaskija

Nokian Renkaat lahjoittaa 200 000 euroa Kauppakorkeakoululle

Lahjoitus on kohdennettu käytettäväksi Nokian Renkaiden ja Jukka Moision stipendeinä ulkomaisiin vaihto-ohjelmiin lähteville maisteriopiskelijoille.
Liituraitapukuinen mies seisoo betoniseinän edessä kädet taskuissa
Yliopisto Julkaistu:

Vesa Kemppainen: ”Työelämässä tärkeä ominaisuus on mielenkiinto uusia asioita kohtaan”

Alumnitarina: Fiskars Groupin Art Director Vesa Kemppainen pitää tärkeänä työelämätaitona luovuutta ja kykyä luovaan päätöksentekoon. Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun alumnilla on tapana sanoa uusille asioille mieluummin kyllä kuin ei.
Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.