Pekka Mattila in memoriam

Aalto-yliopiston markkinoinnin professori Pekka Mattila (1978–2024) on kuollut. Tutkimustyön ohella Mattila oli arvostettu johdon valmentaja, joka rakensi Aalto-yliopiston menestystä monissa rooleissa.
Pekka Mattila

Aalto-yliopiston markkinoinnin professori Pekka Mattila on kuollut maanantaina 22. tammikuuta 2024.

”Pekka Mattila antoi panoksensa Aalto-yliopiston menestykseen monessa eri roolissa”, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun dekaani Timo Korkeamäki sanoo.

”Pekka oli aktiivinen ja näkyvä yhteiskunnallinen keskustelija, joka osasi tehdä tutkimuksesta ymmärrettävää. Hän toimi markkinoinnin professorin työn ohella erittäin pidettynä kouluttajana ja yritysjohdon valmentajana. Valmennus- ja koulutuspalveluja tarjoavan AaltoEE:n toimitusjohtajana hän vaikutti laajaan verkostoon ihmisiä.”

Mattila väitteli valtiotieteiden tohtoriksi Helsingin yliopistosta ja suoritti Executive MBA -tutkinnon London Business Schoolissa. Mattila julkaisi useita teoksia johtamisesta sekä strategisesta markkinoinnista ja myynnistä.

Hän toimi hallituksen puheenjohtajana tai hallituksen jäsenenä useissa yrityksissä ja organisaatioissa, kuten Suomen Kansallisgalleriassa.

Mattila konsultoi ja valmensi urallaan yli 410 pohjoismaista ja kansainvälistä yritystä sekä merkittäviä julkisen sektorin organisaatioita.

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Två studentar på Aalto-universitetets campus
Opinnot Julkaistu:

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.