Panu Sainiosta Insinööritieteiden korkeakoulun teknologiapäällikkö

Yli-insinööri Panu Sainion nimike on muutettu 1.5.2019 teknologiapäälliköksi toimipaikkana Aalto-yliopiston insinööritieteiden korkeakoulu. Sainio vastaa korkeakoulun teknisten palvelujen ja tulevan Aalto Works –korttelin kehittämisestä yhdessä lukuisten kortteliin sijoittuvien toimijoiden ja Aalto-yliopistokiinteistöt Oy:n (ACREn) kanssa..
Teknologiapäällikkö Panu Sainio

Sainio on aikaisemmin toiminut korkeakoulun teknisten palveluiden koordinaattorina ja yli-insinöörinä ollen jaettu resurssi koulun ja konetekniikan laitoksen kesken.

”Opetuksen, tutkijoiden ja professorien tarvitsemia teknisiä palveluja täytyy tarkastella yli laitos- ja koulurajojen. Haluan edistää yhteistyötä, hyvien käytänteiden leviämistä sekä parantaa palveluihin liittyvää tiedonkulkua. Puumiehen korttelin muutos Aalto-yliopiston Works -kortteliksi on iso askel yhteistyön rakentamisessa ja kampuksen kehittämisessä”, toteaa Panu Sainio.

”Aalto Worksin rakentamisessa erilaiset näkökulmat ja ajatukset ovat tervetulleita. Mikään remontti tai rakennusprojektihan ei ole toiminnan kannalta valmis silloin, kun rakennusmiehet poistuvat. Sen jälkeen on vuorossa niin sanottu taloksi asettuminen, jolle on hyvä varata oma aikansa”, Sainio muistuttaa.

Kesäinen Otaniemen rantanäkymä, jossa Aalto-yliopiston logo ja tapahtuman nimi sekä VTT:n ja Avoimen tieteen logot.
Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Avoimen tieteen kesäpäivät pidetään Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella ja Zoomissa 3.–4.6. Ilmoittauduthan 3.5. mennessä!
Sinipaitainen nainen, jolla on lyhyet tummat hiukset ja tummasankaiset silmälasit
Nimitykset Julkaistu:

Työelämäprofessori Pia Hannukainen: ”Uskon muotoilun voimaan jatkossakin”

Hannukaisen mielestä on tärkeää, että yrityksissä on osaavia muotoilijoita ja muotoilijoiksi valmistuvilla riittävä osaaminen työelämän tarpeisiin.
Vili Lehdonvirta, kuva:Mikko Raskinen, Aalto-yliopisto
Nimitykset Julkaistu:

Vili Lehdonvirta: Digitaalinen maailma ei ole erillinen ulottuvuus jossain bittiavaruudessa

Vili Lehdonvirta on aloittanut professorina Aallon tietotekniikan laitoksella. Hän jatkaa puolikkaalla työajalla Oxfordin yliopiston Internet-instituutissa.
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.