Opiskelijaviestintäprojekti - Inton siirto aalto.fi -sivustolle

Pyrimme terävöittämään opiskelijaviestintää ja tähän kuuluu Inton sisältöjen siirto aalto.fi -sivustolle. Tällä sivulla enemmän tietoa projektista, prosessin etenemisestä ja ajankohtaisasioita.
Opiskelijan oppaan kuvituskuvaa

Into-siirron syyt ja mahdollisuudet

Intosta luovutaan ja sen sisällöt siirretään aalto.fi:hin vuoden 2022 aikana. Uusi "Opiskelijan opas" julkaistaan aalto.fi:ssä vuodenvaihteessa 2023. Into toimii normaalisti siihen saakka ja joitain sisältöjä julkaistaan jo vuoden 2022 aikana aalto.fi:ssä.

Miksi?

• Saavutettavuuden parantaminen
  • Into ja sen taustajärjestelmä vanhenevat; poistuva järjestelmä
  • Rajapintoja vaikea rakentaa muihin järjestelmiin

Mitä etuja siirrolla?

• Modernimpi ja visuaalisuuden mahdollistava alusta
  • Kaikki Aalto-tieto samalle verkkosivulle
  • Mahdollisuus parantaa sisältöjä siirron yhteydessä
  • Eri järjestelmien yhteispeli

Mitä projektissa tapahtuu tällä hetkellä

Uuden Opiskelijan oppaan ilme ja navigaatio

Alla saat esimakua uuden sivuston ilmeestä ja käyttötavasta. Monin tavoin käyttöperiaate on sama kuin Intossa, mutta ulkonäkö ja tekniset ominaisuudet ovat erilaisia. Huomaathan, että jotkin asiat voivat näyttää erilaiselta julkaistussa Opiskelijan oppaassa.

Opiskelijan oppaan navigaatio

Opiskelijan opas koostuu päänavigaatiosta, jossa on viisi yläotsikkoa ja joidenkin alla on korkeintaan viisi alaotsikkoa. Kuvassa on auki Oppaan etusivu ja avattu yläotsikon "Ohjelmat, sivuaineet ja kurssit" alavalikko. Tunnistat alavalikolliset otsikot väkäsestä nimen perässä.

Opiskelijan opas, opiskelijan kampus -välilehti

Sisällöt ovat sivuilla usein linkkilistoja tarkemmille sivuille ilman pidempiä tekstejä, jotta sivuilla olisi mahdollisimman helppo navigoida ja nähdä kaikki sisällöt silmäyksellä.

Opiskelijan oppaan ohjelmasivun navigaatio

Opiskelijan oppaasta löytyvät myös Ohjelmien sivut. Ohjelmasivuilla on oma navigaatio, jonka ylätasolla on viisi linkkiä ja joidenkin alavalikossa korkeintaan viisi linkkiä. Kuvassa on ohjelman etusivu ja avattu "Opintojen aikana" -otsikon alavalikko, jossa näkyy viisi eri otsikkoa, joiden alta löytyy enemmän tietoa jokaisesta aiheesta.

Lisätietoja ja palautetta: Meri Karjalainen, meri.karjalainen(a)aalto.fi

Opiskelijan opas

Opinto-opas kaikille Aalto-yliopiston opiskelijoille

Student guide illustration, front page