Opiskelijamme ovat tyytyväisiä Aalto-yliopistoon ja sen ura- ja rekrytointipalveluihin

Aalto-yliopisto palkittiin Vuoden yliopistona Universum Awards -tilaisuudessa.
Kauppakorkeakoulun ura- ja rekrytointipalveluiden asiantuntija Annemari Rautio (vas.) ja ulkoisten suhteiden päällikkö Jonna Söderholm vastaanottivat Vuoden yliopisto -erikoispalkinnon Aalto-yliopiston puolesta Korjaamolla. Kuva: Tage Rönnqvist

Työnantajakuvan tutkimus- ja konsultointiyritys Universum selvittää vuosittain työnantajamielikuvia globaalisti 62 maassa. Suomessa tutkimukseen vastasi tänä keväänä noin 11 500 valmistumassa olevaa nuorta, joiden keski-ikä oli 24 vuotta.

– Aalto-yliopisto palkittiin Vuoden yliopistona. Sen opiskelijat ovat kaiken kaikkiaan tyytyväisiä yliopistoonsa. Ura- ja rekrytointipalvelut saavat kiitosta ja Kauppakorkeakoulu saikin näitä palveluita arvioitaessa Suomen yliopistojen kaikkein korkeimmat pisteet. Yliopistoa kuvaillaan laadukkaaksi ja yritysyhteistyötä hyväksi; Aallon opiskelijat ovat muita innovatiivisempia ja heillä on hyvä luottamus itseensä, Universumin Suomen maajohtaja Jonna Sjövall tiivistää selvityksen tuloksia.

– Aalto-yliopisto näyttää suuntaa monestakin näkökulmasta: yhdessä mietitään, miten pystytään palvelemaan sekä opiskelijoita että työnantajia. Tämä on uudistumisen merkki. Aaltoa benchmarkataan jo maailmallakin, eurooppalaiset huippuyliopistot ovat kiinnostuneita tutkimuksen tuloksista ja siitä, mitä Aallossa tehdään hyvin, Sjövall jatkaa.

Opiskelijoiden suosikkityöpaikka Finnair on Kauppakorkeakoulun Premium Partner

Selvityksen mukaan Finnair on noussut kaupallisen alan opiskelijoiden keskuudessa halutuimmaksi työpaikaksi.

Sjövall kertoo, että Finnairilla työskentely nähdään arvokkaaksi merkinnäksi cv:ssä ja se on hyvä referenssi uralla. Yhtiö on ollut aktiivinen sosiaalisessa mediassa ja tehnyt hyvää opiskelijayhteistyötä Aalto-yliopiston kanssa.

– Solmimme Finnairin kanssa Premium Partner -kumppanuussopimuksen viime syksynä ja olemme alusta alkaen iloinneet yrityksen toimialasta ja sen vahvasta kansainvälisestä brändistä yhteistyökumppaneidemme joukossa, Kauppakorkeakoulun ulkoiset suhteet -yksikön päällikkö Jonna Söderholm kertoo.

– Vaikka Finnairin brändi onkin opiskelijoillemme tuttu, olemme aktiivisella ja monimuotoisella yhteistyöllä saaneet entistä paremmin näkyväksi mahdollisuudet, joita Finnair tarjoaa juuri kauppatieteilijöille, Söderholm jatkaa.

Aallon opiskelijoita palkittiin Vuoden opiskelijoina

Universum järjesti työnantajaselvityksen rinnalla yhteistyössä asiakkaidensa Verohallituksen, Enfon ja Firan kanssa Vuoden opiskelija ‐kilpailun. Kilpailussa opiskelijoille tarjoutui erinomainen tilaisuus osoittaa, miksi juuri he ovat tulevia lupauksia, joiden osaaminen ja tausta sopivat hakukriteereihin. Samalla kilpailu tarjosi osallistujille erinomaisen tilaisuuden tutustua mukana oleviin organisaatioihin pintaa syvemmältä ja luoda kontakteja työelämää varten.

Vuoden verolähettilääksi oli Top 3 -kärjessä ehdolla Kauppakorkeakoulun opiskelija Mikko Heiskanen. Valinta osui kuitenkin Turun yliopiston opiskelijaan. Enfon palkitseman Vuoden digiopiskelijan kunniasta kilvoitteli kärkikolmikossa kaksi Kauppakorkeakoulun opiskelijaa: Viljami Väisänen ja Joona Ruissalo, joista Väisänen valittiin parhaaksi. Vuoden rakennusopiskelijaksi Fira valitsi Aalto-yliopiston insinööritieteiden korkeakoulun Joonas Lehtovaaran.

Tunnustukset jaettiin Universum Awards -seminaarissa Kulttuuritehdas Korjaamolla 27.4.2016.

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa viestintäsovelluksissa vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi turvallinen langaton viestintä ja hajautettu laskenta.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan