Opiskelijadokumenteille palkintoja Lissabonissa ja Helsingissä

Meri ilman nimeä ja Uni sodasta voittajina elokuvafestivaaleilla

Emilia Linnakosken ohjaama dokumentti Meri ilman nimeä voitti pääpalkinnon Lissabonissa.

The Lisbon Internatiol Film Festival esittää luovat itsenäiset elokuvat ja tekijät ympäri maailman. Festivaali etsii uusia elokuvia, joilla on uniikki ääni ja viesti, huolimatta pienistä budjeteista. Tavoitteena on inspiroida, motivoida ja palkita uusia lahjakkuuksia.

Juhani Haukan ohjaama dokumentti Uni sodasta voitti Helsingin lyhytelokuvafestivaalien opiskelijasarjan marraskuussa.

Tuomariston lausunnon mukaan he valitsivat voittajaksi elokuvan, joka erottui kypsyydellään ja kunnianhimoisuudellaan. Elokuva on taiteellisesti eheä ja tuotannollisesti se ei kalpene ammattilaistöiden rinnalla. "Vaikka elokuvan aihetta on käsitelty vuosien mittaan monesti, tuntui että tekijä toi meidät todella lähelle päähenkilöitä ja heidän kokemuksiaan. Elokuva muistuttaa meitä veteraaneista, jotka 70 vuoden jälkeenkin yhä näkevät painajaisia menneisyydestään."

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!
kukka-asetelma

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.