Ohjelmointikurssi lukiolaisille ja opettajille

Haluatko oppia ohjelmointia modernilla ohjelmointi­kielellä ja nähdä, millaista yliopisto-opis­kelu voi olla?

Tervetuloa Ohjelmoinnin MOOC -kurssille. Aalto-yliopiston avoimella verkkokurssilla opit kattavat perusteet ohjelmoinnista.

Viimevuotinen Ohjelmointi 1 -kurssi sai loistavat palaut­teet opiskelijoilta, mistä heräsi idea kurssin avaamisesta suuremmalle yleisölle. Tarjo­amme nyt avoimena verkkokurssina kurssin, joka sisältää Ohjelmointi 1 -kurssin sisällön laajennettuna osalla toista Aallon ohjelmointikurssia.

Tämä uusi kurssi on ns. MOOC, kaikille avoin ilmai­nen verkkokurssi. Termi tulee sanoista "Massive Open Online Course", ja tällaiselle kurssille tyypillisiä ominaisuuksia ovat suuri osanottajamäärä, vapaa osallistuminen ja opiskelun ja harjoi­tusten suorit­taminen verkossa. Kurssimaista MOOC:eissa on se, että ne noudattavat aikataulua, jolloin kurssin suorittajat voivat keskustella ja opiskella yhdessä.

Ohjelmoinnin MOOC ei edellytä aiempaa ohjelmointi­osaamista. Jos kuitenkin olet ohjelmoinut vähän aiemminkin, niin kurssilta löytyy varmasti uutta myös sinulle.

Lisätietoja: http://mooc.aalto.fi/ohjelmointi/

Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.