Near futures -verkkonäyttely tarjoaa näkymän tulevaisuuden ratkaisuihin

Lukuvuonna 2019–2020 valmistuneiden maisteriopiskelijoiden yhteiskunnallisesti kiinnostavia töitä on nyt nähtävillä verkkonäyttelyssä.
In Tension 4 Photo by_ Eeva Suorlahti
Kuva projektista In Tension / Jännitteessä, kuva Eeva Suorlahti

Near futures -verkkonäyttely kokoaa yhteen maisteriopiskelijoiden projekteja ja lopputöitä tarjoten katsojilleen tulevaisuudenkuvan kestävän muotoilun sekä tekniikan kehityksestä. Alun perin kesäkuun Graduation Partyyn fyysiseksi suunniteltu näyttely on poikkeustilan vuoksi siirtynyt verkkoon ja on nähtävillä 31. lokakuuta saakka.

Näyttely koostuu kahdeksasta työstä, joiden keskeisinä teemoina esiintyvät innovaatiot ratkaisuina ympäristöongelmiin sekä uuden materiaali- ja insinööritekniikan luomat mahdollisuudet. Näyttelyn sisältö on ajankohtainen vallitsevan tilanteen valossa, sillä tarve uusille innovaatioille niin toimintatavoissa kuin muotoilussa ja tekniikassakin on suuri.

“Tämänhetkinen, kevään 2020 globaali kriisimme on todistanut, kuinka nopeasti tulevaisuuden näkymämme voivat muuttua, ja kuinka mukautuvia meidän on oltava negatiivisten seurausten rajoittamiseksi", sanoo näyttelyn kuraattori Marjolein van der Loo.

Näyttelyssä pääset tutustumaan muun muassa styroksia muistuttavaan biohajoavaan pakkausmateriaaliin, eri ruokavalioiden hiilijalanjälkien datavisualisointiin sekä veden puutteeseen auttavaan sumukerääjään. Verkkonäyttelyssä kiteytyy Aalto-yliopiston opiskelijoille tyypillinen poikkitieteellisyys sekä intohimo yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen ja kriittiseen ajatteluun.

Tutustu näyttelyyn

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Vidha Saumyan teos, jossa groteskeja ihmishahmoja

Aalto ARTSin alumni Vidha Samyan teos esillä Venetsian biennaalissa 2024

Suomen paviljongissa Venetsian 60. kansainvälisessä taidebiennaalissa nähdään näyttely The pleasures we choose. Näyttely on esillä 24.11.2024 asti.
Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Lahjoitus on kohdennettu teollisen internetin ja digitaalisten kaksosten tutkimukseen ja opetukseen.
Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!