Näyttely: Babi Brasileiron “Something left” tutkii muistamista

Visuaalinen suunnittelija tutkii tarinankerrontaa ja muistoja. Materiaalina hän käyttää esineitä, jotka muuttavat muotoaan näyttelyn aikana.
lataus-1_fi_fi.jpg

Näyttely on osa Babi Brasileiron maisteritutkintoa Aalto-yliopiston Visual Communication Design -koulutusohjelmassa. Näyttely “Something left: re-storytelling a diary into a space” nähdään Kalleria-galleriassa Kallion sydämessä Helsingissä. Visuaalinen suunnittelija käyttää gallerian tilaa etsiäkseen keinoja esittää muistoja. Aineistona on käytetty matkapäiväkirjaa, joka syntyi opiskelijavaihtomatkalla Japanissa 2016–2017.

“Japanissa kielellä ja merkeillä on useita, kerroksellisia tulkintoja ja siksi ne kiehtovat minua. Merkki 余, joka tarkoittaa “jotain jäänyttä”, on yksi sanan 余 白 osista. Yhdessä valkoista tarkoittavan merkin 白 kanssa se muodostaa sanan 余 白 “yohaku”. Se viittaa japanilaiseen estetiikkaan, joka tarkoittaa paitsi marginaaleja ja tyhjää tilaa, myös syvyyttä”, kertoo Brasileiro.

Osa Brasileiron maisterityöstä on “uudelleen-tarinankerronta”, ja installaatioissaan hän testaa miten kirja voidaan tehdä uudelleen neljä päivää kestävän näyttelyn aikana muuttuvien, moniaististen ja toisiinsa kietoutuvien esineiden avulla. Kelluvat lehdet, ohikiitävät kuvat, jäljet kielestä ja käsityönä tehdyt matkamuistot muodostavat kerroksellisia kohtaamisia. Tutkimus käsittelee tyhjän sivun ulottuvuuksia ja viestinnän, kontekstin, ilmapiirin ja siirtymisen teemoja.

Näyttelyn lopettajaiset 20.3. klo 18–20 - tervetuloa!

Aika: 16–20.3., auki pe–ti klo 12–18, ma suljettu

Paikka: Galleria Kalleria, Kaarlenkatu 10, Helsinki

Lisätietoja:
Maisteriopiskelija Babi Brasileiro, Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu, p. 046 8991 556, [email protected]

Facebook: https://www.facebook.com/events/2066669173578455/

Vidha Saumyan teos, jossa groteskeja ihmishahmoja

Aalto ARTSin alumni Vidha Samyan teos esillä Venetsian biennaalissa 2024

Suomen paviljongissa Venetsian 60. kansainvälisessä taidebiennaalissa nähdään näyttely The pleasures we choose. Näyttely on esillä 24.11.2024 asti.
Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Lahjoitus on kohdennettu teollisen internetin ja digitaalisten kaksosten tutkimukseen ja opetukseen.