Muutoksia kulkureitteihin Otaniemessä, päivitys 18.9.: Liikenne Puumiehenkujalla jatkuu

Raide-Jokerin ja Espoon kaupungin työmaat aiheuttavat merkittäviä muutoksia liikennejärjestelyihin Otaniemessä. Osa työmaista on käynnissä jo nyt, osa käynnistyy syyskuun aikana.
Ilmakuva

Aiemmasta tiedotteesta poiketen kulku Konekortteliin (Otakaari 4, Puumiehenkuja 5, Puumiehenkuja 3 ja Sähkömiehentie 4), Nanotalolle (Puumiehenkuja 2), Sahalle (Konemiehentie 1) ja Konemiehentie 4:n ohjataan jatkossakin Puumiehenkujan kautta. Puumiehenkujalla tehdään tietöitä, mutta kulkuyhteys niin moottoriajoneuvoille kuin kevyelle liikenteellekin pidetään auki. Kevyen liikenteen kulkuyhteys Otakaari 8:n takaa säilyy ennallaan, uutta moottoriajoneuvojen ajoyhteyttä sinne ei rakenneta.

Maarintietä lähinnä olevalle pysäköintialueelle on tehty Nanotalon vierestä kulkeva uusi liittymä.

Sähkömiehentien alkupää on suljettu ST1:n Deep Heat -työmaan vuoksi kaikelta liikenteeltä. Tie avataan jälleen todennäköisesti alkukeväästä 2020.

Konemiehentien alkupää Tietotekniikan talon vieressä on suljettu kokonaan kevyeltä liikenteeltä ja moottoriajoneuvoliikenteeltä. Työmaa valmistunee loppuvuodesta 2019.

Maarintie tulee olemaan poikki ajoneuvoliikenteeltä vaiheittain eri osista siten, että kulkuyhteys Tietotekniikan talon ja Maarintie 8:n taakse pysäköintialueelle kuitenkin säilyy jommastakummasta suunnasta. Kevyen liikenteen reitti säilyy vaihdellen tien oikeassa tai vasemmassa reunassa. Moottoriajoneuvoliikenne siirtyy pääosin Tekniikantielle ja Tietotielle. Alustavien suunnitelmien mukaisesti Maarintien työmaat käynnistyvät lokakuussa.

Tällä hetkellä käynnissä olevat muut tietyömaat eivät sulje katuja kokonaan, mutta mahdollisesti yksittäisiä kaistoja on suljettu (Otakaari, Tietotie). Varauduthan mahdollisiin ruuhkiin ja seuraathan opasteita tarkasti, myös kävelijöiden ja pyöräilijöiden kannattaa käyttää erityistä varovaisuutta.

Muutoksia liikennejärjestelyihin

Tiedotamme liikennejärjestelyistä sitä mukaa lisää kun aikatauluja ja työvaiheita varmistuu. Seuraathan uutisointia aaltocre.fi sekä Raide-Jokerin sivuilta

Lisätietoja:

Kari Talvitie, Aalto-yliopistokiinteistöt [email protected], p. 0400 956 089
Aalto-yliopistokiinteistöt, viestintä: [email protected]

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Kampus Julkaistu:

Pyörävarkaudet lisääntyneet kampuksella – muista lukita pyöräsi kunnolla

Kevään myötä pyörävarakaudet Aalto-yliopiston kampuksella ovat kasvaneet.