Millennium Youth Prize finaali syksyllä 2020

Kilpailussa nuoret ehdottavat ratkaisuja kestävän kehityksen haasteisiin.
Millennium Youth Pirze Aalto University photo by Aino Huovio

Kan­sain­vä­li­nen Mil­len­ni­um Tech­nol­o­gy Prize eli Mil­len­ni­um-teknolo­gia­palk­in­to etsii pla­neet­tamme elämää paran­tavia inno­vaa­tioi­ta. Tästä inspiroituneena Aal­to-yliopis­to ja Tekni­ikan Akatemia TAF jär­jestävät toista kertaa kil­pailun 19-vuotiaille ja sitä nuoremmille inno­vaat­tor­eille.

Aal­to-yliopis­ton pro­fes­sorit anta­vat viime vuoden tapaan nuorten selvitet­täviksi neljä eri­laista globaalia kestävän kehi­tyk­sen haastet­ta eloku­us­sa. Kil­pailutöis­sä esitetään uusia toteut­tamiskelpoisia ratkaisu­ja näi­hin haasteisi­in.

Millennium Youth Price -innovaatiokilpailu on käynnistynyt. Tällä kertaa haasteita antavat:

Työt voi lähet­tää kir­jal­lisi­na selvi­tyksinä, videoina, pro­to­tyyppeinä tai niiden yhdis­telminä. Arvioin­tikri­teere­inä ovat tieteel­lisyys, mieliku­vi­tuk­sel­lisu­us, luovu­us, inno­vati­ivi­su­us ja toteut­tamiskelpoisu­us.

Ensimmäisen palkinnon suuruus on 5 000 euroa, toisen 3 000 euroa ja kolmannen 2 000 euroa.

MIKÄ
Mil­len­ni­um Youth Prize nuo­rille, kan­sain­välisen Mil­len­ni­um-teknolo­gia­palkin­non juniorver­sio

KENELLE
19-vuo­ti­aat ja sitä nuorem­mat

MIKSI
Halu­amme innos­taa nuo­ria teknolo­gian ja inno­vaa­tioiden pari­in. Lisäk­si uskomme, että heil­lä on avain ihmisen parem­paan tule­vaisu­u­teen. Globaalei­hin haasteisi­in on ole­mas­sa mon­i­naisia ratkaisu­ja. Inno­vaa­tiot syn­tyvät uuden­lais­es­ta ajat­telus­ta.

MILLOIN
Kilpailu on käynnissä. Kilpailutyöt tulee lähettää 7.9.2020 klo 8.00 mennessä.

Final­is­tit val­it­see Aal­to-yliopis­ton ja Tekni­ikan Akatemi­an TAFin koost­a­ma asiantun­ti­jaraati.

Kilpailun finaali ja palkintojenjako järjestetään virtuaalisesti 9.10.2020 Aal­to-yliopis­ton Otaniemen kam­puk­sel­la Espoos­sa. Lisätietoja lähempänä tilaisuutta

#Mil­len­ni­umTech­nol­o­gyPrize #Mil­len­ni­umY­outh­Prize

Lisäti­eto­ja:

Kuva: Aalto-yliopisto / Aino Huovio

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.
Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Lahjoittajatarina - Yrjö Sotamaa: ”Yliopiston tukeminen on meidän oman tulevaisuutemme rakentamista”

Professori emeritus on yhä aktiivinen muotoilun vaikuttaja niin kotimaassa kuin kansainvälisellä kentällä. Hän on nykyään myös Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kuukausilahjoittaja.
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.