Mikko Särelä valittiin Vuoden kaupunkilaiseksi

Ansiot kaupunkisuunnittelusta käytävän keskustelun nostattajana kiinnitti valintaraadin huomion.
mikko_sarela_fi.jpg

Kaupunkitoimittajien yhdistys on valinnut Vuoden kaupunkilaiseksi Mikko Särelän. Särelä työskentelee tutkijatohtorina Aalto-yliopiston sähkötekniikan korkeakoulussa Internetin turvallisuuden parissa. Hän on vapaa-aikanaan perustanut parempaa kaupunkia edistävän Lisää kaupunkia Helsinkiin -ryhmän ja toiminut sen vetäjänä ja moderaattorina viiden vuoden ajan.

Valintakokous kiinnitti huomiota runsaat 6000 jäsentä sisältävän Facebook-ryhmän hyvään keskustelukulttuuriin, jossa on tilaa erilaisille mielipiteille. Kiitosta sai osallistujien aktiivisuus vaihtoehtoisten suunnitelmien kehittäjänä sekä näkökulmien runsaus keskustelussa. Erityishuomiota saivat myös moderaattorit, jotka ovat pystyneet pitämään keskustelun sivistyneenä ja asiallisena.

– Oikeastaan palkinto on koko Lisää kaupunkia Helsinkiin -ryhmälle. Viidessä vuodessa me ryhmäläiset olemme muuttaneet sitä tapaa, jolla kaupunkisuunnittelusta ja kaupunkirakentamisesta keskustellaan, Mikko Särelä toteaa blogissaan.

Kaupunkitoimittajien yhdistys on valinnut pääkaupunkiseudulla Vuoden kaupunkilaisen vuodesta 1997 lähtien.

Lisää aiheesta Mikko Särelän blogissa

Lisää kaupunkia Helsinkiin -ryhmän sivut

Henri Hentilä, Henrik Kahanpää & Alec Wright.
Palkinnot ja tunnustukset, Opinnot Julkaistu:

Mikä on parasta tohtoriopinnoissa? Palkitut sähkötekniikan tohtorit kertovat

Elli Leppänen, Henri Hentilä, Henrik Kahanpää ja Alec Wright palkittiin erinomaisista väitöskirjoista.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.
Tiny plant with text aside Unite! Seed Fund 2024
Palkinnot ja tunnustukset, Yhteistyö Julkaistu:

Unite! Seed Fund 2024: Aalto mukana 13 rahoitusta saaneessa hakemuksessa

Unite! Seed Fund -rahaston tavoitteena on kannustaa ja tukea opettajien, tutkijoiden ja opiskelijoiden yhteistyöhankkeita.
Kunniatohtori Ashok Kumar
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto-yliopiston uusi tekniikan kunniatohtori Ashok Kumar on biotekniikan uranuurtaja

Professori Askhok Kumar on maailmanlaajuisesti palkittu biotekniikan tutkija ja uranuurtaja.