Menestystä Tampereen elokuvajuhlilla

Elokuvataiteen ja lavastustaiteen laitoksen opiskelijat, alumnit ja henkilökunta vastaanottivat jälleen palkintoja Tampereen elokuvajuhlilla.
Homebound
Stilli Marika Harjusaaren elokuvasta Kotimatka

Elokuvataiteen ja lavastustaiteen laitoksen opiskelijat, alumnit ja henkilökunta vastaanottivat jälleen palkintoja Tampereen elokuvajuhlilla (Tampere Film Festival) 4.–8.3.2020.

Joka vuosi maaliskuun alussa Tampereen elokuvajuhlat tuo yhteen yli 30 000 elokuvan ystävää. Tampereen elokuvajuhlat on maailman kolmen tärkeimmän lyhytelokuvafestivaalin joukossa.Kilpailu on tärkeä ponnahduslauta suomalaisille elokuvatekijöille.

Tampereen elokuvajuhlilla palkittiin Elokuvataiteen ja lavastustaiteen laitoksen molemmat kilpailuissa mukana olleet elokuvat.

Parhaana opiskelijaelokuvana palkittiin Marika Harjusaaren maisterilopputyöelokuva Kotimatka (Homebound, fiction, ELO 2019).

Kuvaaja Theofanis Kavvadas voitti Kultainen Varjo -palkinnon Sevgi Ekerin elokuvan 49 Years from the House on the Left kuvauksesta.

Lisäksi ELOlla dokumentaarista elokuvaa opiskelevan Anna-Karin Grönroosin ohjaama dokumentti Orkesterin edessä (2019), voitti pääpalkinnon pitkien dokumenttielokuvien (yli 30 min) sarjassa. Elokuva on Tuffi Filmsin tuotantoa.

John Websterin elokuva Silmästä silmään (2020, JW Documenatries) voitti kotimaisen kilpailun yleisöpalkinnon. Elokuvan äänisuunnittelun on tehnyt ELOn elokuvaäänityksen ja äänisuunnittelun professori Pietari Koskinen.

Näiden lisäksi palkittiin elokuvia, joissa tekijöinä ELOn alumneja:

- Neiti Aika, ohj. Elina Talvensaari, kuvaus Joona Pulkkanen, leikkaus Okku Nuutilainen. Kotimainen kilpailu erikoispalkinto, elokuvat yli 30 min.

- All Inclusive, kuvaus Jarno Kiuru.

- Keppi, kunniamaininta, ohj. Teppo Airaksinen ja kuvaus Aarne Tapola.

Paljon onnea voittajille!

Lisää tietoa Tampereen elokuvajuhlien sivuilta:

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.
Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.