Median murroksessa myös johtamisen on uudistuttava

Uunituoreessa kirjassa Mediajohtaminen – näkökulmia media-alaan tarkastellaan laajasti mediatyötä.
mediajohtaminen_web_fi.jpg

Menestyäkseen kiristyvässä kilpailussa media-alan yritysten on uudistuttava ja kehityttävä jatkuvasti. Digitaalisen liiketoiminnan, monikanavaisten mediabrändien, luovien ihmisten ja aktiivisten verkkoyhteisöjen hallinta edellyttää uudenlaista johtajuutta.

Gaudeamus on julkaissut Nando Malmelinin ja Mikko Villin toimittaman kirjan ”Mediajohtaminen – näkökulmia media-alaan”. Se on ensimmäinen mediajohtamista ja mediatyötä laajasti tarkasteleva suomenkielinen kirja. Kirjassa arvioidaan mediajohtamisen keskeisiä kysymyksiä yhteiskunnallisten ja liiketoiminnallisten ristipaineiden puristuksissa sekä pohditaan, mitä mediayritysten ja mediatyön johtaminen tulevaisuudessa edellyttää. Teos pohtii mediajohtamisen muutosta, yleisön roolia mediatyössä, strategiatyön uudistamista sekä mediatuotteiden ja -innovaatioiden johtamista.

Mediajohtaminen on käytännöllinen oppiala, jolla on monenlaisia vaikutuksia media-alaan, mediayrityksiin ja media-ammattilaisiin – mutta yhtä lailla myös kansalaisiin ja yhteiskuntaan. Kirja luo perustaa mediajohtamisen kasvavalle oppialalle Suomessa, tarjoaa näkökulmia media-alan kehittämiseksi niin toimialalla kuin tutkimuksessa sekä pyrkii kiihdyttämään syvällistä keskustelua media-alan tulevaisuudesta.

 

Lisätiedot:
Nando Malmelin, Professor of Practice
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu
[email protected]
p. 040 524 8094
gaudeamus.fi/mediajohtaminen

  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu