Median murroksessa myös johtamisen on uudistuttava

Uunituoreessa kirjassa Mediajohtaminen – näkökulmia media-alaan tarkastellaan laajasti mediatyötä.
mediajohtaminen_web_fi.jpg

Menestyäkseen kiristyvässä kilpailussa media-alan yritysten on uudistuttava ja kehityttävä jatkuvasti. Digitaalisen liiketoiminnan, monikanavaisten mediabrändien, luovien ihmisten ja aktiivisten verkkoyhteisöjen hallinta edellyttää uudenlaista johtajuutta.

Gaudeamus on julkaissut Nando Malmelinin ja Mikko Villin toimittaman kirjan ”Mediajohtaminen – näkökulmia media-alaan”. Se on ensimmäinen mediajohtamista ja mediatyötä laajasti tarkasteleva suomenkielinen kirja. Kirjassa arvioidaan mediajohtamisen keskeisiä kysymyksiä yhteiskunnallisten ja liiketoiminnallisten ristipaineiden puristuksissa sekä pohditaan, mitä mediayritysten ja mediatyön johtaminen tulevaisuudessa edellyttää. Teos pohtii mediajohtamisen muutosta, yleisön roolia mediatyössä, strategiatyön uudistamista sekä mediatuotteiden ja -innovaatioiden johtamista.

Mediajohtaminen on käytännöllinen oppiala, jolla on monenlaisia vaikutuksia media-alaan, mediayrityksiin ja media-ammattilaisiin – mutta yhtä lailla myös kansalaisiin ja yhteiskuntaan. Kirja luo perustaa mediajohtamisen kasvavalle oppialalle Suomessa, tarjoaa näkökulmia media-alan kehittämiseksi niin toimialalla kuin tutkimuksessa sekä pyrkii kiihdyttämään syvällistä keskustelua media-alan tulevaisuudesta.

Lisätiedot:
Nando Malmelin, Professor of Practice
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu
gaudeamus.fi/mediajohtaminen

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.
Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

Robotiikka ja autonomiset järjestelmät kehittyvät nopeasti. Algoritmit, jotka kestävät häiriöitä ja epävarmuustekijöitä järjestelmässä ja ympäristössä, ovat kehityksen kannalta kriittisiä.
Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Kampus Julkaistu:

Pyörävarkaudet lisääntyneet kampuksella – muista lukita pyöräsi kunnolla

Kevään myötä pyörävarakaudet Aalto-yliopiston kampuksella ovat kasvaneet.