Mario Di Francesco valittu Aalto-yliopiston tietotekniikan laitoksen vuoden opettajaksi 2020

Vuoden opettaja julkistettiin tietotekniikan laitoksen etäpikkujouissa torstaina 17. joulukuuta 2020.
Mario_di_Francesco_School_of_Science_photo_Aalto_University_Matti_Ahlgren

Professori Mario Di Francesco on valittu Aalto-yliopiston tietotekniikan laitoksen vuoden opettajaksi 2020. Mario Di Francesco on viime vuosina ollut aktiivisesti kehittämässä sekä kandidaatti- että maisteritason opetusta uudistamalla kurssisisältöjä ja opetustapoja. Hänen kurssinsa ovat ajankohtaisia ja relevantteja myös työelämässä. Opettajana Di Francesco kannustaa kysymään ja keskustelemaan ja on helposti opiskelijoiden tavoitettavissa. Hän pyrkii auttamaan ja ohjaamaan opiskelijoita saavuttamaan parhaan mahdollisen lopputuloksen.

Poimintoja kurssin CS-E4100 Mobile Cloud Computing opiskelijapalautteesta:

Excellent course. One of the best courses that I have attended with the right amount of workload. The course is well planned. The lab/ practical exercises are perfect. Well done.

Overall, the course was well organized, and the staff was excellent.

Excellent teaching staff, always ready to help and give additional material.

Based on the little experience I've managed to attain in the industry, the contents of the course were highly relevant. - - - This experience can surely be put into use in the job market.

Tietotekniikan vuoden opettaja on palkittu vuodesta 2007 alkaen. Tänä vuonna ehdotuksia tuli yhteensä 26, ja 18 opettajaa esitettiin palkinnon saajaksi. Päätöksen palkinnon saajasta teki komitea, johon kuuluivat Professori Tuomas Aura, Professori Petri Vuorimaa, lehtori Sanna Suoranta ja suunnittelija Elsa Kivi-Koskinen. Vuoden opettaja saa kunniakirjan sekä 1000 euron palkkion.

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Vidha Saumyan teos, jossa groteskeja ihmishahmoja

Aalto ARTSin alumni Vidha Samyan teos esillä Venetsian biennaalissa 2024

Suomen paviljongissa Venetsian 60. kansainvälisessä taidebiennaalissa nähdään näyttely The pleasures we choose. Näyttely on esillä 24.11.2024 asti.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Lahjoitus on kohdennettu teollisen internetin ja digitaalisten kaksosten tutkimukseen ja opetukseen.