Madventures: uskalla rikkoa rajojasi lähtemällä opiskelijavaihtoon

Madventures-ohjelmasta tutut Riku Rantala ja Tuomas "Tunna" Milonoff tulivat tutustumaan rauhan omaisin aikein Aalto-yliopiston heimoon.
www_madventures_fi.jpg

Kaksikon esitystä oli saapunut kuulemaan runsaslukuinen opiskelijayleisö, jota he rohkaisivat laajentamaan elinpiiriään Suomen ulkopuolelle.

- Vaihto-opiskeluun lähtö on arvokkain investointisi koskaan. Ihmisille merkitykselliset asiat loppujen lopuksi ovat kokemukset, elämykset ja muiden ihmisten kanssa tehdyt asiat. Usein nämä asiat ovat vieläpä sellaisia, jotka rikkovat omia rajoja, Riku ja Tunna painottivat.

Rajojen rikkominen on tuttua puuhaa Madventuresin kaksikolle, jolla on takanaan lukematon määrä seikkailuja ympäri maailmaa. Heidän mielestään epämukavuusalueelle meneminen on aina palkitsevaa.

Rikun ja Tunnan viisi teesiä kansainvälistymisen nyrkkisäännöiksi:

1. Älä yleistä, älä luule vaan kysy! Ennakkoluulot kahlitsevat ihmisiä tekemästä asioita, jotka voivat olla vapauttavia.
  2. Syö paikallista ruokaa. Ruoka on helpoin tapa tutustua paikalliseen kulttuuriin.
  3. Panosta ihmisen kohtaamiseen. Verkostoituminen on yksi tärkein tapahtuma ihmisten välillä.
  4. Uskalla puhua. Omaa aksenttia ei tarvitse hävetä. Opettele uusia kieliä.
  5. Uskalla maailmankansalaiseksi. Suomi on vain pieni osa maailmaa.

Rikun ja Tunnan luento keräsi perjantai-iltapäivänä Otakaari 1:n A-salin täyteen innokasta yleisöä, jolla riitti kysymyksiä.

Kuvat: Aki-Pekka Sinikoski

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Opiskelijoita tutkimassa kirjaston hyllyjen sisältöä
Opinnot Julkaistu:
Two African women working on a project
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Yrittäjyyden sisällyttäminen metsä- ja maatalouskoulutukseen on ratkaisevan tärkeää Afrikalle

Apulaisprofessori Patrick Shulist kehittää yrittäjyyskoulutusta yhdessä afrikkalaisten kumppaneiden kanssa.