Maailman kulttuurineuvosto julkaisi tiedepalkintojen saajat

Palkinnot jaetaan Aalto University Academic Summit -tiedekonferenssissa marraskuussa.

Maailman kulttuurineuvosto, World Cultural Council, on myöntänyt Albert Einstein World Award of Science -palkinnon professori Philip Cohenille.Palkinto on tunnustus tieteen ja teknologian merkittävistä ja ihmiskuntaa hyödyttävistä tutkimussaavutuksista. Professori Philip Cohen työskentelee Iso-Britanniassa Dundeen yliopistossa ja on biologian ja biokemian siteeratuimpia tutkijoita.

Toinen palkinto, Jose Vasconcelos World Award of Education, myönnettiin professori Federico Roseille Quebecin yliopistosta Kanadasta. Palkinto on tunnustus maailmanlaajuisesta toiminnasta tieteen, innovaatioiden ja koulutuksen parissa.

Juhlallisuuksia ja tiedekonferenssi Aalto-yliopistossa 16.–20.11.2014

Palkinnot jaetaan Suomessa 17.11., jolloin Aalto-yliopisto järjestää tiedekonferenssin teemanaan ”The Impact of Universities on Economic Growth”. Konferenssiin odotetaan tiedemaailman huippuja ja osallistujia ympäri maailman. Puhujien joukossa on useita Nobelin, Millennium- ja Marcus Wallenberg-palkinnon saajia, kuten Edmond H. Fischer, Stuart Parkin ja Magnus Berggren. Tilaisuudessa kuullaan myös tänään palkinnon saaneiden Philip Cohenin ja Federico Rosein luennot suurelle yleisölle.

Maailman kulttuurineuvosto on vuonna 1981 perustettu kansainvälinen yhteistyöverkosto. Sen tarkoituksena on tunnustuksillaan edistää kulttuuria ja hyvää tahtoa sekä tieteen, taiteen, koulutuksen ja tutkimusinstituutioiden yhteistyötä ympäri maailman. Neuvosto jakaa palkintoja tieteen, taiteen ja koulutuksen alalta vuosittain.

Palkintojen perustelut World Cultural Council  (wcc.aalto.fi)

Lisätietoja:

Professori Yrjö Neuvo
Aalto-yliopisto

Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto panostaa sellututkimukseen edistääkseen siirtymää kohti vähähiilistä taloutta

Useat yliopistot, tutkimusorganisaatiot ja yritykset perustavat uraauurtavan EFP-tutkimusohjelman (Emission Free Pulping) perinteisten sellunvalmistusprosessien uudistamiseksi. Ohjelman teollisen mittakaavan merkityksellisyys edellyttää tutkijoiden ja teollisuuden kansainvälistä yhteistyötä.
KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.
Digital Education Council
Yhteistyö Julkaistu:

Kauppakorkeakoulu Digital Education Councilin jäseneksi

Allianssilla on yhteinen visio kestävän kehityksen edistämiseksi korkeakoulutuksessa.