Luentotallenteet valittiin vuoden opetusteoksi

Kemian tekniikan korkeakoulussa juhlistettiin jälleen loistavaa opetusta, tutkimusta ja palvelua.
Lauri Partanen ja Riikka Puurunen

Kemian tekniikan korkeakoulun väki kokoontui 12. joulukuuta jo perinteeksi muodostuneille dekaanin glögeille nauttimaan hyvästä seurasta ja jännittämään vuoden opetus-, tutkimus- ja palvelutekojen julkistusta.

Vuoden 2019 opetusteoksi valittiin luentojen verkkotallenteet. Niiden ansiosta opiskelijoilla on mahdollista opiskella tärkeitä kokonaisuuksia joustavasti ja omassa tahdissa, ajasta ja paikasta riippumatta. Tämä helpottaa opiskelijoiden stressiä ja mahdollistaa kurssien suorittamisen, vaikka sairauspoissaolot tai muut syyt estäisivät varsinaisille luennoille osallistumisen. Palkinnon opetusteosta saivat yliopistonlehtori Lauri Partanen ja professori Riikka Puurunen, jotka hyödyntävät ennakkoluulottomasti ja luovasti uusia opetusmetodeja YouTubesta blogeihin ja tietovisoihin.

Akatemiatutkija Pekka Peljo on onnistunut monipuolistamaan ja laajentamaan erinomaisella työllään tutkimusrahoitustaan. Kuva: Kitty Norros / Aalto-yliopisto

Vuoden 2019 tutkimusteoksi valittiin tapa, jolla akatemiatutkija Pekka Peljo on onnistunut monipuolistamaan ja laajentamaan erinomaisella työllään tutkimusrahoitustaan. Vuosina 2018–2019 Peljo on saanut kaikkiaan 1,4 miljoonaa euroa ulkopuolista rahoitusta muun muassa EU:sta, Suomen Akatemialta ja Jenni ja Antti Wihurin säätiöltä.

HR-koordinaattori Sanni Mero

Vuoden 2019 palveluteko on ammattimaiset palvelut ja apu, joita biotuote- ja biotekniikan laitoksen HR-koordinaattori Sanni Mero tarjoaa kaikille BIO2:n työntekijöille, hymyssä suin ja mahtavalla asenteella.

Tapani Vuorinen
Tapani Vuorinen vastaanotti palkinnon Marjo Kettuselta ja Kristiina Kruusilta. Pirjo Kääriäinen on parhaillaan New Yorkissa.

Lisäksi dekaani Kristiina Kruus palkitsi tilaisuudessa Pirjo Kääriäisen ja Tapani Vuorisen ainutlaatuisesta näkyvyydestä ja yhteistyöstä. Voimakaksikon luoma Chemarts on loistava esimerkki todellisesta monialaisesta tutkimuksesta ja opetuksesta, ja se on näkynyt ja saanut valtavasti positiivista huomiota kotimaassa ja kansainvälisesti, Linnan juhlista Dutch Design Weekille ja Slushiin. Chemarts on myös todellista ryhmätyötä, johon osallistuu kymmeniä aaltolaisia Kemian tekniikan korkeakoulusta ja Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulusta.

Jukka Hassinen

Vuoden 2019 mahdollistajan erityismaininnan sai FinnCERES-lippulaivan projektipäällikkö Jukka Hassinen, joka koordinoi lippulaivan toimintaa ehtymättömällä energialla ja antaumuksella ja löytää ikuisena optimistina positiivisen puolen jokaisesta haasteesta.

Kuvat: Kitty Norros

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.