Lue uusin Aalto University Magazine ja vastaa lukijakyselyyn – voit voittaa!

Tuorein lehti tarkastelee rakennettua ympäristöä ja muita elämisen tiloja erityisesti kaupunkiympäristön näkökulmasta.
Neljä kappaletta Magazinen uusinta numeroa kuvattuna syksyisellä nurmikolla keltaisten koivunlehtien päällä.
Kuva: Mikko Raskinen

Lue uusin lehti

Avauksia-palstalla dekaani Gary Marquis toteaa, että rakentaminen on aina myös sijoitus: ”Koska rakennettu ympäristö kiinteistöineen muodostaa suuren osan valtion vauraudesta, on tilojen vaaliminen taloudellisesti järkevää, mutta se toimii myös yhteiskunnan ja hyvinvoinnin tärkeänä tukena.”

Lehden pääartikkelissa kerrotaan, miten kaupunkisuunnittelua voidaan parantaa tutkimustiedon avulla. Esimerkkeinä ovat Aallon yhteistyöprojektit Espoon ja Helsingin kaupungin kanssa.

Kuka-palstan alumnihaastattelussa Ramboll Suomen toimitusjohtaja, diplomi-insinööri Maija Jokela kertoo urastaan rakennusalalla, joka on mainettaan monipuolisempi.

Reportaasijuttu Mukana matkassa esittelee Alustan, Helsingin keskustaan savesta rakennetun paviljongin, joka toimii niin ihmisten kuin muunlajistenkin eliöiden, kuten lintujen ja hyönteisten, levähdyspaikkana.

Kumppanuus-palstalla tapaamme taiteen tuntijan Rafaela Seppälän, joka on tehnyt Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun koulutukseen huomattavan lahjoituksen.

Aalto University Magazinen kannessa on kesäinen kuva Alusta-paviljongista, joka on rakennettu savitiilistä. Ympärillä on runsaasti kasvillisuutta, muun muassa kukkia
Kansikuvan Alusta-paviljongista on ottanut Anne Kinnunen.

Aalto University Magazine 31 on ilmestynyt sekä suomeksi että englanniksi. Lue lehti.

Lehdestä tehdään lukijatutkimus, jonka toteuttaa Taloustutkimus. Tutkimuksen tiedonkeruu on päättynyt 5. joulukuuta, kiitos kaikille vastanneille! Vastanneiden kesken arvotaan kaksi 50 euron arvoista lahjakorttia Aalto University Shopiin.

Lehti postitetaan kaikille sen tilanneille alumneille. Irtonumeroita on saatavilla yliopiston kampuksella.

Näköislehdet ovat luettavissa:

issuu.com-sivustollaArtikkeleita on julkaistu myös osoitteessa:

aalto.fi/magazine

Olli Ikkala ja Esa Saarinen
Yliopisto Julkaistu:

Olli Ikkala ja Esa Saarinen löysivät barokkimusiikista ja luennoimisesta yhteisen sävelen

Kohdatessaan Olli Ikkala ja Esa Saarinen keskustelivat uruista ja luentojen tunnelmasta.
Risto Ilmoniemi, kuva: Hayley Le

Risto Ilmoniemi: Tärkeintä on luottamus siihen, että muut tiimissä ovat tukena ja auttavat tarvittaessa

"Olen monta kertaa ajatellut, että nyt minä kyllä lopetan koko homman: tästä ei tule mitään. Mutta toivun nopeasti: usein jo seuraavana päivänä optimismi saa vallan."
Photo collage of some of the actions funded by the Sustainability Action Booster grant
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-yliopisto rahoittaa opiskelijoiden kestävyystoimia kymmenillä tuhansilla vuodessa - "Tällaista emme ole nähneet muualla"

Aalto-yliopiston Sustainability Action Booster on apuraha, joka tukee opiskelijoiden ideoimia kestävän kehityksen projekteja kampuksella ja sen ulkopuolella.
Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.