Uutiset

Lokaatioperusteinen tarinankerronnallinen applikaatio Polku toiselle sijalle Think Ink 2020 -innovaatiokilpailussa

Maisteriopiskelijat New Media Design and Production ja Visual Communication Design -linjoilta loivat applikaation Think Ink 2020 -kilpailuun.
Viidakon Väki by Johanna Lumme

Polku on lokaatioperusteinen, tarinankerronnallinen applikaatio, jonka takana ovat maisteriopiskelijat Johanna Lumme Visual Communication Design -linjalta, ja Robbert Groenendijk, Pekka Lammi ja Anna Puura New Media Design and Production -linjalta. Applikaatio palkittiin toisella sijalla Think Ink 2020 -innovaatiokilpailussa.

Media-alan tutkimussäätiön joka toinen vuosi järjestettävän Think Ink -innovaatiokilpailun tavoitteena on tuoda esille uusia, innovatiivisia konsepteja media-alalla. Tämän vuoden teemana oli ratkaisut digitaalisessa tarinankerronnassa ja konseptit mediassa ja oppimisessa.

Idea Polkuun syntyi, kun Robbert Groenendijk ja Johanna Lumme keskustelivat Lumpeen lastenkirjasarjasta Viidakon Väki, samalla pohtien uudenlaisia tapoja kertoa tarinoita. Viidakon Väki -kirjasarjassa hahmot muuttavat kaupunkiin ja sopeutuessaan uudenlaiseen tapaan elää, hauskoilta kommelluksilta ei vältytä. Groenendijk ja Lumme totesivat, että lokaatioperusteinen tarinankerronta voisi tehdä lukukokemuksesta entistä vaikuttavampaa. Aluksi tarkoituksena oli tehdä yksittäinen projekti, mutta lokaatioperusteisen tarinankerronnan teknologisen luonteen vuoksi tiimi päätti luoda yleisluonteisen alustan, jolla muutkin tarinankertojat voisivat julkaista töitään.

Kilpailun toisessa vaiheessa Polku sai säätiöltä 10 000 euroa idean jatkokehitystä varten. Näyttääkseen kuinka alusta toimisi, Lumme loi Viidakon Väestä mukautetun tarinan, joka vie lukijansa eri kohteisiin Helsingin keskustassa. Alustaa varten tiimi kutsui Anna Puuran ja Pekka Lammin mukaan suunnittelemaan ja kehittämään applikaatiota.

25 000 euron palkintosumma on projektin jatkoa varten. Tiimin tavoitteena on julkaista applikaatio ja kutsua lisää tarinankertojia liittymään alustalle.

Tiimi:
Konsepti: Johanna Lumme & Robbert Groenendijk
Tarina: Johanna Lumme
Kehitys/ohjelmointi: Pekka Lammi & Robbert Groenendijk
Suunnittelu: Anna Puura

Lue lisää Think Ink -innovaatiokilpailusta täältä.
Lue lisää Polku-applikaatiosta täältä.

 

  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu

Lue lisää uutisia

Ligniinillä käsitelty tuoli
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Biopohjainen puunsuoja päihittää perinteiset synteettiset vaihtoehdot

Myrkyttömästä teollisuuden sivutuotteesta on kehitetty hyvin kulutusta kestävä, auringonvalolta ja tahroilta suojaava puunsuoja.
Scehmatic of a heavy fermion on graphene
Tutkimus ja taide Julkaistu:

Grafeenista loihdittu kvanttimateriaali ilmentää samoja ominaisuuksia kuin harvinaisten maametallien yhdisteet

Uusi tutkimusartikkeli osoittaa, että raskaita fermionimateriaaleja voidaan luoda grafeenista edullisesti ja ilman radioaktiivista säteilyä
The picture shows Derin Kent.
Tutkimus ja taide Julkaistu:

Miten löytää työlle merkitys kriisin jälkeen?

Kriisin keskellä on luonnollista tuntea oma työnsä merkityksettömäksi. Apu löytyy luovuudesta ja vahvasta visiosta, sanoo Warwick Business Schoolin apulaisprofessori Derin Kent.
Työelämäprofessori Janne Seppänen
Tutkimus ja taide Julkaistu:

Työelämäprofessori Janne Seppänen: Energia-alan osaajatarve kasvaa

Ilmastoneutraalin yhteiskunnan tavoittelu aiheuttaa suuren murroksen energiajärjestelmään.