Liikkeelle kuin leikkien - digitaaliset pelit motivoivat liikkumaan


Ripaus digitaalista taikaa. Se on salainen ainesosa, joka kasvattaa Norah ja Nelson Thottungaliille supervoimat.
Helsinkiläiset sisarukset ovat SuperPark Vantaalla kokeilemassa Valo Motionin kehittämiä trampoliinilla pelattavia pelejä, joissa pelaajan liikkeet toistuvat suurella näytöllä.
Lapset pomppivat trampoliinilla, joka on integroitu ihmiskehon liikkeitä seuraavaan konenäköjärjestelmään. Se nappaa käyttäjän liikkeet peliin, ja liikuttaa näytöllä seikkailevaa avatarta, digitaalista hahmoa, joka on pelaaja digimaailmassa. Teknologia ja liikuntavälineet muodostavat videopelin käyttöliittymän, joka motivoi liikkumaan uudella tavalla.
Lue koko juttu alla olevasta linkistä!
Liikkeelle kuin leikkien (aaltouniversityshorthandstories.com)
Artikkeli on julkaistu Aalto University Magazinen numerossa 30 (issuu.com), huhtikuussa 2022.
- Julkaistu:
- Päivitetty:
Lue lisää uutisia

ITP kuuluu Aalto-yliopiston kesään
Jälleen kesällä 2023 Information Technology Program -kurssin opiskelijat ratkoivat erilaisia liiketoimintahaasteita.
Äänikirjoja voidaan nykyään luoda tekoälyn avulla
Tuotantotalouden laitos on julkaissut ensimmäisen tekoälyyn perustuvan äänikirjansa.
Verhottua valtaa paljastamassa – kolme tutkijaa kertoo, miten he tuovat näkyviin piilevää vallankäyttöä
Vuorovaikutus on aina myös vallankäyttöä – oli kyse sitten ihmisten keskinäisestä, ihmisten ja eläinten välisestä tai ihmisten ja teknologian kohtaamisesta.