Liikkeelle kuin leikkien - digitaaliset pelit motivoivat liikkumaan

Trampoliinit ja kiipeilyseinät voivat koukuttaa käyttäjänsä uudella tavalla, kun niihin yhdistetään digitaalisia kikkoja.
A boy jumping on a mixed reality trampoline in Superpark
kuva: Maarit Hohteri
A girl jumping on a trampoline
kuva: Maarit Hohteri

Ripaus digitaalista taikaa. Se on salainen ainesosa, joka kasvattaa Norah ja Nelson Thottungaliille supervoimat.

Helsinkiläiset sisarukset ovat SuperPark Vantaalla kokeilemassa Valo Motionin kehittämiä trampoliinilla pelattavia pelejä, joissa pelaajan liikkeet toistuvat suurella näytöllä.

Lapset pomppivat trampoliinilla, joka on integroitu ihmiskehon liikkeitä seuraavaan konenäköjärjestelmään. Se nappaa käyttäjän liikkeet peliin, ja liikuttaa näytöllä seikkailevaa avatarta, digitaalista hahmoa, joka on pelaaja digimaailmassa. Teknologia ja liikuntavälineet muodostavat videopelin käyttöliittymän, joka motivoi liikkumaan uudella tavalla.

Lue koko juttu alla olevasta linkistä!

Liikkeelle kuin leikkien (aaltouniversityshorthandstories.com)

URL kopioitu

Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Nuori nauraa ja katsoo kameraan
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-yliopisto Juniorille hanke tekoälylukutaidon kehittämiseen

Aalto-yliopisto Junior aloittaa tekoälylukutaidon kehittämishankkeen ensi syksynä. Kyseessä on yhteistyö Tampereen yliopiston Juniversityn kanssa. Rahoituksen myönsi Suomen kulttuurirahasto.
Lara Ejtehadian, Patrick Rinke, and Ilari Lähteenmäki sitting with coffee mugs and smiling to the camera.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto-yliopiston avoimen tieteen palkinnon 2023 voittaja – Aalto Materials Digitalization Platform (AMAD)

Haastattelimme Aallon ensimmäisen avoimen tieteen palkinnon voittajia AMAD-tiimistä.
Kolme opiskelijaa kuvattuna yläpuolelta, opiskelijat pukeutuneina punaiseen ja siniseen istumassa pöydän ääressä huoneessa, joss

Uusi tekoälyn tohtorikoulutusohjelma käynnistyy vuonna 2024

Kymmenen suomalaisen yliopiston verkosto kouluttaa 100 uutta tohtoria tekoälytutkimuksessa.