Liikkeelle kuin leikkien - digitaaliset pelit motivoivat liikkumaan
Ripaus digitaalista taikaa. Se on salainen ainesosa, joka kasvattaa Norah ja Nelson Thottungaliille supervoimat.
Helsinkiläiset sisarukset ovat SuperPark Vantaalla kokeilemassa Valo Motionin kehittämiä trampoliinilla pelattavia pelejä, joissa pelaajan liikkeet toistuvat suurella näytöllä.
Lapset pomppivat trampoliinilla, joka on integroitu ihmiskehon liikkeitä seuraavaan konenäköjärjestelmään. Se nappaa käyttäjän liikkeet peliin, ja liikuttaa näytöllä seikkailevaa avatarta, digitaalista hahmoa, joka on pelaaja digimaailmassa. Teknologia ja liikuntavälineet muodostavat videopelin käyttöliittymän, joka motivoi liikkumaan uudella tavalla.
Lue koko juttu alla olevasta linkistä!
Liikkeelle kuin leikkien (aaltouniversityshorthandstories.com)
Artikkeli on julkaistu Aalto University Magazinen numerossa 30 (issuu.com), huhtikuussa 2022.
Lue lisää uutisia
Viisi asiaa, jotka jokaisen pitäisi tietää mikroelektroniikasta
Ilman mikroelektroniikkaa maailma pysähtyisi, sanoo Aalto-yliopiston sähkötekniikan korkeakoulun dekaani Jussi Ryynänen. Kävimme läpi viisi asiaa, jotka jokaisen pitäisi tietää mikroelektroniikasta.
”Turvallisuus syntyy luottamuksesta ja yhteistyöstä”
CKIRin johtaja Ilkka Lakaniemi puhui Aalto EE:n ja Finnsecurity ry:n järjestämässä turvallisuusjohdon verkostotilaisuudessa torstaina 13. marraskuuta.
Tieteisfiktiosta totta: valon nopeudella toimiva tekoäly osoitettiin mahdolliseksi
Uuden sukupolven tekoälylaitteistot voivat perustua optiseen laskentaan eli valoon perinteisen elektroniikan sijaan.