Liikesivistysrahastolta toinen 1,3 miljoonan euron lahjoitus

Lahjoituksen kohteena on kauppatieteellisen alan tutkimus ja koulutus.

Aalto-yliopisto on saanut Liikesivistysrahastolta lahjoituksena 1,3 miljoonaa euroa kauppatieteelliseen tutkimukseen ja koulutukseen. Lahjoitus on jatkoa rahaston joulukuussa 2016 tekemälle samansuuruiselle lahjoitukselle.

Liikesivistysrahaston hallitus päätti 20.4.2017 yhteensä 2,5 miljoonan euron lisälahjoituksesta suomalaisille kauppatieteellisen alan yliopistoille. Liikesivistysrahasto on siten vuosina 2016–2017 lahjoittanut yliopistoille yhteensä 5,0 miljoonaa euroa kohdennettuna kauppatieteelliselle tutkimus- ja koulutusalalle.

Kriteerit lahjoitukselle olivat samat kuin aiemmallekin, eli menestys tutkimuksessa, yhteiskunnallinen vaikuttavuus mitattuna valmistuneiden ekonomien ja tohtorien lukumäärällä sekä Liikesivistysrahaston vastaanottamat lahjoitukset yliopistojen alueilta viimeisten 15 vuoden aikana.

"Investointi suomalaiseen kauppatieteelliseen tutkimukseen ja koulutukseen on Liikesivistysrahaston lahja 100-vuotiaalle Suomelle. Lahjoituksillamme haluamme osaltamme edistää liiketaloustieteellisen tutkimuksen ja opetuksen uudistumista suomalaisissa yliopistoissa,” sanoo Liikesivistysrahaston toimitusjohtaja Johanna Vesterinen.

"Olemme erittäin kiitollisia tästä Liikesivistysrahaston merkittävästä lahjoituksesta, joka auttaa meitä kehittämään kauppatieteellistä tutkimusta ja opetusta edelleen. Olemme myös hyvin kiitollisia kaikesta Liikesivistysrahaston pitkäaikaisesta tuesta ja yhteistyöstä Kauppakorkeakoulun kanssa, joka on jatkunut jo lähes sata vuotta", sanoo Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun dekaani Ingmar Björkman.

Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Kampus Julkaistu:

Pyörävarkaudet lisääntyneet kampuksella – muista lukita pyöräsi kunnolla

Kevään myötä pyörävarakaudet Aalto-yliopiston kampuksella ovat kasvaneet.
kuva puhelimesta ihmisen kädessä
Mediatiedotteet Julkaistu:

Kuinka helpottaa tekstin näpyttelyä puhelimella? Tutkijat loivat ensi kertaa ihmisen tekstinsyöttöä simuloivan tekoälymallin

Malli auttaa ymmärtämään, mitkä tekijät sujuvoittavat ja mitkä puolestaan vaikeuttavat puhelimen näpyttelyä erilaisilla käyttäjäryhmillä.
Tundramaisema, jossa maassa yläosastaan avoimia tutkimuskammioita.
Mediatiedotteet Julkaistu: