Latvian presidentti tutustui Aalto-yliopistoon

Presidentti Bērziņš tapasi myös startup-yrittäjiä ja opiskelijoita.
Rehtori Tuula Teeri toivotti presidentti Bērziņšin tervetulleeksi Aalto-yliopistoon.

Latvian presidentti Andris Bērziņš vieraili keskiviikkona Aalto-yliopistossa osana Suomeen suuntautuvaa kaksipäiväistä valtiovierailuaan. Presidentin laajaan seurueeseen kuului useita Latvian ministereitä, mm. koulutus- ja tiedeministeri Mārīte Seile, sekäRiian teknillisen yliopiston rehtori Leonīds Ribickis. Presidentti Bērziņš tutustui mm. yrittäjyyden opetukseen Aalto-yliopistossa ja vieraili Design Factorylla ja Startup Saunassa, jossa delegaatio tapasi startup yrittäjiä ja Aallon opiskelijoita.

Simo Suoheimo Ambronite-yrityksestä esitteli juotavan luomuaterian, jota presidentti maistoi.
- Meillä on asiakkaita myös Latviassa, sanoi Suoheimo.

Vierailun yhteydessä allekirjoitettiin kaksi aiesopimusta Aalto-yliopiston ja Riian teknillisen yliopiston kesken. Presidentti Bērziņš tutustui suomalaiseen teknologiaan ja tutkimukseen myös vierailemalla VTT:llä ja Geologian tutkimuskeskuksessa.

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun laskentatoimen maisteriopiskelija Milja Mieskolainen oli jo aiemmin pohtinut hakemista harjoitteluun Euroopan Unioniin, mutta oli ajatellut harjoittelupaikan saamisen olevan liian haastavaa. Keväällä 2023 hän kuitenkin huomasi ilmoituksen harjoittelupaikoista ja päätti kokeilla hakemista, sillä avoinna oli kiinnostava paikka talouden hallinnan ja EMUn valvontayksikössä. Hakeminenkaan ei osoittautunut vaikeaksi. Milja haki paikkaa, sai sen ja harjoittelu Euroopan Parlamentissa alkoi lokakuussa.
Kesäinen Otaniemen rantanäkymä, jossa Aalto-yliopiston logo ja tapahtuman nimi sekä VTT:n ja Avoimen tieteen logot.
Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Avoimen tieteen kesäpäivät pidetään Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella ja Zoomissa 3.–4.6. Ilmoittauduthan 3.5. mennessä!
Saastamoisen säätiön edustajat
Yhteistyö Julkaistu:

Saastamoisen säätiö toimii aktiivisesti edistääkseen tiedettä ja taidetta kansainvälisesti

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja tuen kohdistaminen nuorten hyväksi on säätiölle tärkeää.