Kurssiyhteistyö Aalto-yliopiston VCD-opiskelijoiden kanssa tuo uusia ideoita NWB Finlandiin

Aalto-yliopiston Visual Communication Design -opiskelijat kehittävät ja suunnittelevat NWB Finlandille lähdevesituotteiden pakkaus- ja brändikonsepteja.
NWB Finland packaging
Kuva: NWB Finland

Aalto-yliopiston visuaalisen viestinnän muotoilun Experiment Process -kurssin opiskelijat kehittävät ja suunnittelevat NWB Finlandille lähdevesituotteille tarkoitetuja pakkaus- ja brändikonsepteja.

"Opiskelijoille yritysyhteistyö opintoprojekteissa on loistava tapa harjoitella työelämätaitoja ja mahdollisuus luoda ja testata uusia, todellisiin käyttäjätarpeisiin vastaavia konsepteja. Työskentely tosielämän haasteiden parissa on myös aito tilaisuus tutustua monimutkaisiin aiheisiin, kuten kestävään kehitykseen, sekä oppia suunnittelun ja sen aikaansaamien vaikutusten välisiä yhteyksiä", sanoo VCD:n vanhempi yliopistonlehtori, Markus Joutsela.

"NWB:lle on erittäin tärkeää saada tuoreita ideoita, joissa on out of the box -ajattelua. Siksi emme asettaneet opiskelijoiden töille mitään rajoituksia. Odotamme todella innolla, että näemme hienoja uusia visuaalisia konsepteja", sanoo NWB Finland Oy:n toimitusjohtaja Heikki Hilpelä.

Aalto Experiment Process course
Aalto-yliopiston Experiment Process -kurssi.

NWB Finland Oy myy asiakkailleen patentoituja, ekologisia juomapakkauksia, pakkauskoneita ja asiantuntijapalveluita. Yrityksen tavoitteena on kasvaa globaaliksi toimijaksi juomateollisuudessa ja auttaa mm. hyvin suunnitelluilla pakkausratkaisuilla merkittävästi vähentämään kansainvälistä ympäristökuormitusta.

Erityistä huomiota kiinnitetään muovin käytön ja hukkatilan vähentämiseen kuljetuksissa. NWB haluaa tehdä helppokäyttöisiä, kierrätettäviä pakkauksia niin kuluttajille, tuottajille kuin vähittäiskauppiaillekin. Toiminnallisuus on avainasemassa, mutta yritys haluaa erottua myös kekseliäällä visuaalisuudella.

Lisätietoja:
Markus Joutsela

Heikki Hilpelä

Kesäinen Otaniemen rantanäkymä, jossa Aalto-yliopiston logo ja tapahtuman nimi sekä VTT:n ja Avoimen tieteen logot.
Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Aalto-yliopisto järjestää Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 yhdessä Avoimen tieteen ja tutkimuksen kansallisen koordinaation ja Teknologian tutkimuskeskus VTT:n kanssa.
Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Italialaisen muotoilijan ja japanilaisen arkkitehdin suomalaisesta kulttuurista inspiroitunutta yhteistyötä nähdään Salone del Mobile -messuilla Milanossa huhtikuussa. INTERDEPENDENCE-näyttelyssä on esillä myös muita projekteja Aallosta.
Kaksi perhosen muotoon taivutettua neuletekstiilinäytettä rinnakkain: toinen on harmaanruskea, toinen sähköisen vihreä.

FinnCERES ja yhteispohjoismainen älytekstiilien tutkimushanke ovat esillä maailman kiertotalousfoorumissa Brysselissä

Messutapahtumassa nähdään uudenlaisia biotaloustuotteita sekä prototyyppejä lämpötilaan ja valoon reagoivista tekstiileistä.
Biomateriaaleja
Yhteistyö Julkaistu:

Metsien tuottamaa arvonlisää on mahdollista nostaa merkittävästi

Metsäbiotalouden tiedepaneelin ensimmäisen selvityshankkeen tulokset on julkaistu. Laskelmien mukaan metsien tuottamaa arvonlisää on mahdollista nostaa merkittävästi ilman lisähakkuita: selvityksen mukaan vuonna 2035 Suomen metsistä voitaisiin saavuttaa jopa 15,6 miljardin euron arvonlisä, mikä tarkoittaa 80 % kasvua verrattuna vuoden 2019 tasoon.