Kolme neljäsosaa Raide-Jokerin rakennustöistä valmiina – ratarakentaminen etenee edellä aikataulua

Raide-Jokerin rakentaminen etenee aikataulusta edellä niin, että rakennustöiden puolesta pikaraitiotien liikennöinti on mahdollista aloittaa noin viisi kuukautta suunniteltua aiemmin. Pääosa Espoon osuuden rakennustöistä valmistuu jo vuoden 2021 aikana.
Raide-Jokeri
Kuva: Raide-Jokeri

Raide-Jokerin rakennustöistä on valmiina 75 prosenttia. Kolmen neljäsosan rajapyykki saavutettiin lokakuun 2021 lopussa. Ratarakentaminen on edennyt suunniteltua nopeammin, ja 25 kilometrin pituisesta radasta on valmiina jo 21 kilometriä.

Alkuperäisenä tavoitteena oli, että vuoden 2021 lopussa rataa olisi valmiina 20 kilometriä. Tavoite on ylitetty onnistuneen resurssoinnin ja aikataulujen yhteensovittamisen sekä työmenetelmien kehittämisen ansiosta. Espoon osuudella valtaosa rakennustöistä valmistuu jo vuoden 2021 aikana. Keilaniemen päätepysäkin rakentamista jatketaan vielä vuonna 2022. Vuoden 2022 aikana Espoossa jatketaan myös ajolankojen asennuksia sekä viimeistelytöitä niin linjalla kuin sähkönsyöttöasemilla.

Vuoden 2023 aikana Raide-Jokerin työmailla tehdään viimeisteleviä töitä ja käyttöönottotestauksia sekä aloitetaan koeliikenne. Pikaraitiotien liikennöinti on tarkoitus aloittaa tammikuussa 2024.

Teksti: Raide-Jokeri

Lisätietoja Raide-Jokeri

Konemiehentie.jpg

HSY:n urakka jatkuu Konemiehentiellä

Poikkeusjärjestelyt Konemiehentien - Sähkömiehentien alueella jatkuvat marraskuun 2021 loppuun saakka. Myös liikkumisen poikkeusjärjestelyt pysyvät voimassa urakan valmistumiseen asti.

Kartta liikennejärjestelyistä2.jpg

Konemiehentie välillä Puumiehenkuja - Sähkömiehentie on suljettu marraskuun loppuun saakka 2021.

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Två studentar på Aalto-universitetets campus
Opinnot Julkaistu:

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.